Gå til innhold

De beste dataproduktene i 2018


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

''Aldri før har vel en grafikkortlansering vært så viktig..''

Dette er en direkte fornærmelse mot GPU historie.

 

''..kommer vi ikke unna hvor viktig lanseringen er om vi ser litt fremover i tid.''

Hva baserer dere dette på? Er genuint interessert om dere sitter på info. Eller spår dere bare litt i krystallkula?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke glem at dette er Smedsrud som mener dette og ikke nødvendigvis forumbrukerne og de som leser artiklene.

Personlig mener jeg ikke at Nvidia 20xx serien er dårlig men :

*Jævlig dyr.
*RTX implementeringen er elending i dagens spill og har vist store ytelsetap, noe som heldigvis har blitt litt bedre.
*Ikke helt imponerer ytelsemessig over forrige generasjon i forhold til pris / ytelse faktoren.

Justerer Nvidia prisen ned på produktene sine, sørger for at langt flere spill får full RTX støtte og driverne øker ytelsen på flere av spillene som er problematiske så vil jeg si at det er et av 2018 beste produkter jeg også, men per dags dato skuffer det kraftig ( men er absolutt det beste skjermkortet man kan kjøpe og sånn sett anbefales pga ytelsen om man har pengene).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rtx mener jeg er årets produkt, fordi Nvidia pusher ytelse fremover, selv om AMD gir faen. Nvidia tør også å lansere RTX, selv om det er særdeles uferdig. Raytracing, dlss og adaptive shading er kule features, som vi vil forhåpentlig se mere til i spill i 2019.

Nvlink gjorde også sliopplevelsen enda bedre for min del. Nvidia kunne ha ventet, men som hardwareentusiast, så er det kult å teste nye ting, selv om det er litt beta. Akkyrat som Ryzen var ett år + i beta med eeevig betabioser til hovedkorta :p

 

Nest beste i 2018 synes jeg er Intel optane 900p/905p, men det er vel bare for at jeg elsker raske lagringsmedier.

 

Rart at folk ikkje vet at de beste dataproduktene alltid har kostet mye penger.

 

Dette er jo ikkje en artikkel om mest/mye hardware for pengene...

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

-Snip

Dette er jo ikkje en artikkel om mest/mye hardware for pengene...

Er enig i at RTX er en nyvinning som vi virkelig behøver, dessverre så har Nvidia hatt en tendens til å ødelegge gleden, som når de kjøpte opp PhysX ved oppkjøpet av Ageia, noe som mer eller mindre satte en stopper for kule "effekter" i mange år da det kun var støttet på konkrete skjermkort.

En annen ting er jo at DX12 er jo ikke akkurat så veldig utbredt enda, noe du selv har påpekt mange ganger og hvor viktig DX11 er hvor Nvidia har hatt dominans hele tiden, heldigvis har jo spill som bruker mer og mer av DX12 ( og kanskje en dag uten DX11 ) dukket opp så nå forstår jeg jo at andre bryr seg om denne teknologien siden Nvidia bruker den og ikke bare noe som Amd promoterte for 4 år siden i 2014 eller tidligere.

 

Det største problemet til Smedsrud er hva han skriver i artikelen sin " men også for å hjelpe deg til å kjøpe et produkt vi er helt overbeviste om at du blir fornøyd med. " , det at svært mange entusiaster som ikke får sett så mye til RTX enda og kanskje ikke på flere måneder / år ( om det går i takt med DX12 utviklingen i spill )  er jo et problem som gjør at mange kanskje vil vurdere heller et brukt 1070 / 1080 som ser ut til å gi mye ytelse for pengene i forhold til de langt mer kostbare RTX kortene som ser ut til å gi mindre for pengene per dags dato.

 

Men har du råd ,kjøper du selvsagt RTX...

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...