Gå til innhold

Glemt å melde om flytting


TheyStoleMyName

Anbefalte innlegg

Hei!

 

På skattekortet mitt står boligen oppført som sekundærbolig, men jeg bor der selv, så det skulle vært oppført som primærbolig... Har bare glemt å melde om flytting fra foreldrenes bolig til boligen jeg kjøpte og flyttet til i ca oktober måned. Er det mulig å korrigere på det til primærbolig og melde om flytting «tilbake i tid», slik at man ikke blir beskattet altfor mye?

 

Tusen takk på forhånd! :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan ikke melde flytting tilbake i tid, flytting noteres fra den dagen folkeregisteret faktisk mottar meldingen. Gjør de det før nyttår skulle likevel ikke forskjellen ha noen praktiske konsekvenser utover for høyt TREKK i desember. 

 

Flytting er lovpåbudt meldt folkeregisteret etter maks åtte dager og teoretisk kan man i dag få et (temmelig saftig) gebyr for unnlatt flyttemelding, men legger du deg flat og gir en fonuftig forklaring får du knapt annet enn et “fy-fy, må ikke gjøre det mer”-brev. Avventer du derimot til over årsskiftet (nytt skatteår) kan konsekvensene lett bli mer siden manglende melding da også kan dekke over skattesnusk. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...