Gå til innhold

Noe som mangler på hovedkortet


rofl2

Anbefalte innlegg

Jeg har et par ASUS hovedkort hvor jeg har 'lånt' noen komponeneter. Det er de to skinnene i svart plastikk som har som oppgave å være feste for CPU-kjøleren. De er festet med fire skruer til en metallplate som ligger under hovekortet. Jeg kjøpte et par hovedkott fra private i USA, og oppdaget forsent at disse delene manglet da jeg kjøpte de siste kortene, og dermed ble de litt ledre kortene ubrukelige.

 

Hvis noen har gamle ASUS hovekort liggende som ikke skal brukes, vil jeg gjerne kjøpe disse bitene av dem. Jeg har ganske mye tvil om at jeg kan ha hellet med meg og får tak på disse ubetydelige, men akk så viktige dingsene Med en 3D skriver kunne man kanskje skrive ut slike komponenter selv.

Jeg hadd en gang  et hovedkort jeg hadde kjøpt privat liggende, og i årenes løp prøvde jeg å bruke det, men fant hver gang ut at det var helt dødt. Langt senere gikk det opp for meg at feilen ikke var hovedkortet, poweret jeg hadde kjøpt var steindødt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du sikker på at de "mangler"? De skinnene brukes gjerne som festepunkter for en kjøler til AMD-prosessorer. Så hvis de ikke er der, kanskje hovedkortet skal ta en Intel-prosessor? Det er jo ekstremt sært å fjerne slike deler. Ser du den tynne stålarmen som vanligvis brukes for å holde fast en Intel-prosessor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...