Gå til innhold

Ny hjemmekino forsterker (ohms?)


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Onkyo NR686 forsterker på black friday som jeg tenkte å prøve å koble til i dag.
Men ser i manual om at man må stille inn ohms på forsterkeren men jeg har ingen peiling på hviken ohms mine gamle surround høytalere og front høytalere er i?
På Paradgim Atom surround så står det ingenting.... på Dynavoice front høytalere står det noe som jeg ikke skjønner så lagt ved bilde.(Ser ut som +4 gjelder men +4 fra hva)
Noen som kan hjelpe en noob? 

 

20181210.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig du kan finne hvor mange ohm høytalerene er om du googler på de.

Ofte er det mellom 4 og 8, og gjerne da 6 ohm.

Det vil nok virke greit om du stiller inn forsterker på 4, 6 eller 8 ohm. Ikke godt å si hva som er best.

 

Den innstillingen du ser der en kan velge mellom -2, 0 +2 og +4 db, er nok en slags volum/equalizer innstilling på mellomtonen. Dvs at mellomtonen kan stilles opp til +4 db eller ned til -2 db i forhold til bass og diskant.

Lenke til kommentar
Fra et sted google fant ved søk på "Dynavoice x-change" :
 
X-change - Flexibel
Eftersom alla har olika ljudideal - även audiofiler - så är även Definition utrustad med en X-change-terminal. Längst upp på terminalen så hittar du 3 extra guldplätterade kontakter. Dessa används för att finjustera det kritiska mellanregisterområdet efter din egen smak. Du kan välja mellan -2 dB / 0 dB / +2 dB / +4 dB. I och med att detta området ändras, så ändras hela karaktären på högtalaren. Du slipper därmed ändra på bas/diskant- kontrollerna på förstärkaren för att du ljudet du föredrar.
 
Og på særdeles dårlig engelsk i en manual om det foretrekkes (side 4): http://www.roesselcodina.com/arxius/docs_productes/MANUAL_USUARIO_DYNAVOICE.pdf
 
Since everyone has different sound ideals - including audio files - this is also the definition provided
with an X-change terminal. Top of the terminal you will find 3 additional gold plates coated contacts.
These are used to fine-tune the critical midrange area after your own taste. You can choose between -
2 dB / 0 dB / +2 dB / +4 dB. The fact that this field changes, so the whole character of the speaker. You
do not have to therefore change the bass / treble controls on the amplifier to get the sound you
prefer. 
 
:-)
Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...