Gå til innhold

Hvilken bekledning til vintertrim?


JFM

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg anser meg selv som relativt aktiv om sommeren. Går endel til fjells. Mest for å prøve å holde meg i form, men også fordi det er fine opplevelser knyttet rundt dette.

 

Men om vinteren er jeg lat! Dersom jeg er ute så er det på snøscooteren min. Fint det og, men ønsker følelsen av å "slite meg" til fjells.

 

Så tenker at jeg bør ta meg selv i nakken å komme meg for egen maskin til fjells.

 

Skal ikke legge ut på noe hardcore greier. Tenker at jeg skal kunne gå turer på 1-3 timer til fots, ca en gang i uken. (Jeg liker ikke så godt å gå på ski, selvom det kan bli aktuelt senere).

 

Men hvilken bekledning skal jeg bruke når det er 0 til 10 minus ute?

Jeg har fra før fjellsko i lær, superundertøy, ullgenser og fleecejakke.

Så i utgangspunktet trenger jeg vell jakke og bukse? Kanskje lue og hansker/votter og? Hva anbefales?

 

Tenkte litt på denne jakken: Bergans Oppdal Insulated Jacket, skijakke

Hva tenker dere?

Er en sånn Norrøna-bukse noe for mitt formål?

 

 

Ønsker helst ikke å bruke mere enn 3000kr. Tips ønskes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har HH jakke med glidelåser under armene, jakken puster og du har den fordelen ved å åpne under armene. Effektiv sånn at du ikke blir for varm eller for kald, ikke samler på fukt, kroppen for puste. Bruker jeg en annen jakke uten puste egenskaper til tross for glidelåser under armene, blir jeg klam opp og ned i temp, svett osv. Så mye å hente der.

Endel bukser har glidelåser for ventilasjon, gjerne noe å gå etter.

Det handler vel mest om å kunne tette varme lekkasje, når det trengs og muligheten for å lufte når det blir for hett. På enkelt vis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...