Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Webhotel


Anbefalte innlegg

Jeg har et .no-domene som nå ligger hos Tiscali. Nå mangedobler de prisene, noe som for meg er uaktuelt å følge opp.

 

Vet dere om andre billige webhotell? Jeg vil også kunne administrere flere mailadresser.

 

Jeg ser at jeg på osei.no kan flytte et eksisterende .no-domene billig... noen bedre? Er osei til å stole på?

 

Øyvind

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: oyvind_b på 2002-03-04 13:50 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: oyvind_b på 2002-03-04 13:57 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ett domene hos http://www.webdeal.no og et annet hos http://www.osei.no. Er forsåvidt godt fornøyd med begge, men hvis jeg skal anbefale det ene fremfor det andre ville jeg nok gått for Webdeal. Du får litt mer for pengene (selv om begge er billige), samt at mitt inntrykk er at stabiliteten er litt bedre hos Webdeal enn hos Osei. Har imidlertid ikke brukt Webdeal mer enn et par måneder, så inntrykket baserer seg ikke på allverdens erfaring. Osei har jeg brukt i ca 2 år.

Lenke til kommentar

Jeg ser at på Webdeal må jeg betale ca 600,- pr. år for det minste webhotellet inkl. domeneadministrasjon. (hva innebærer egentlig domeneadmin?)

 

På osei.no betaler jeg 240,- pr. år. Det står ikke spesifisert noe om domeneadmin. Er det noe jeg overser her?

 

(grunnen til at jeg spør her er at osei.no tar 6 dagers mailbehandling)

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Har et domene hos Osei. Husker at de sleit voldsomt med mailserverne sine i høst. Den serveren jeg var kobla til, hadde i en periode en oppetid på under 30% (!!!), og jeg mista masse mail (fikk dem aldri, ikke seinere heller). Så installerte de serverne på nytt, og etter det har jeg ikke hatt noen problemer. Men jeg må si de virker kanskje litt amatørmessige. De har bare kjøpt en serverpakke fra Cobolt, hivd den inn på en del linux-bokser, og så starta opp med minimal konfigurasjon. Tviler på at det er noen der på bruket som egentlig kan så mye om å sette opp webservere. Dessuten må man betale for et år om gangen. Og sier man ikke opp skriftlig innen 3 måneder før neste betaling, må man betale for et år til. Men men, det er jo billig da.

 

Webdeal har jeg ikke prøvd, men jeg sjekka prisene deres for en stund siden. Da reklamerte de for at du kunne få 40 MB hotell for 17 kr/mnd. Men da jeg gikk inn og prøvde å krysse av for det jeg ønska meg, viste det plutselig 117 kr/mnd for 40 MB. En liten skrivefeil, tro? Og i hvem sin favør? Neppe min :wink: Dessuten skal man være klar over at prisene til Webdeal ikke inkluderer avgifta man må betale til Norid (de som styrer med no-domener). Denne er på 500 kr for registrering og elers 200 pr.år. Hos Osei er denne avgifta med i abonnementsprisen.

 

Ellers fant jeg faktisk ut at da jeg sjekka forskjellige tilbydere (i november 2001), at NordicHosting faktisk er billigere enn Webdeal dersom du velger en like stor pakke hos Webdeal, som den NordicHosting tilbyr. Men så klart, har du ikke bruk for 200 MB, 5GB/mnd, 1000 mailadresser, mySQL og mye annet, så er jo ikke NordicHosting den billigste løsningen. NordicHosting er forresten veldig stabile. Har bare hatt problem én gang, og da var det hos Norid feilen lå. Men Nordichosting fiksa det for meg på dagen (applaus for det!). Osei er normalt litegrann raskere enn NordicHosting, men det er ikke mye å snakke om.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-04 16:13, Razul skrev:


Webdeal har jeg ikke prøvd, men jeg sjekka prisene deres for en stund siden. Da reklamerte de for at du kunne få 40 MB hotell for 17 kr/mnd. Men da jeg gikk inn og prøvde å krysse av for det jeg ønska meg, viste det plutselig 117 kr/mnd for 40 MB. En liten skrivefeil, tro? Og i hvem sin favør? Neppe min :wink: Dessuten skal man være klar over at prisene til Webdeal ikke inkluderer avgifta man må betale til Norid


 

Det er nok 17kr måneden. Det jeg betaler for leipsland.net nå er:

 

Webhotell Kr. 204,-

Domeneregistrering Kr. 1,-

Domeneadministrasjon Kr. 398,-

Fakturagebyr Kr. 35,-

+ mva. Kr. 153,-

 

Samlet pris pr. år Kr. 791,-

 

Nå vet ikke jeg om det kommer noen overraskelser i posten, men hvis jeg slipper unna med 791kr i året inkl avgift for domenet så er jo det toppers :smile:

 

lurer på når dem skal sende ut faktura egentlig, for jeg har ikke fått noen, selv om domene kom opp for 1 uke siden :smile:

Lenke til kommentar

Heisann, jeg kan tilby webhotell til 850,- per år med følgende spesifikasjoner;

 

300 Megabyte lagring

2 GB transfer

 

Gratis domene (.com .net .org .info)

Ubegrenset med e-post kontoer

 

CGI/Perl

PHP Scriptspråk

 

ASP Scriptspråk

Python

 

MySQL

MSSQL

 

Kontrollpanel

Webmail

 

FTP Tilgang

Frontpage Extensions

 

Detaljert Besøkstatistikk

DNS Tjenester

 

Sikker server

99.3% oppetid GARANTI

 

24x7 Overvåkning

Unix/Windows baserte servere

 

Ubegrenset med oppdateringer

30 dager pengene tilbake GARANTI

 

GRATIS etablering

Og mye mer...

 

 

Ta kontakt på [email protected] for mer info

Lenke til kommentar

Hei

 

Kan ikke nekte for at jeg har fulgt denne debatten med inntresse. Jeg har ingen planer om å rakke ned på konkurrenter, jeg er siker på at de også leverer gode tjenester. Når det gjelder våre priser så er vi helt åpne på disse, vi har som mange andre markedsføringspriser uten mva, men når du skal bestille så kommer den totale prisen inkl mva og faktura gebyr frem lenge før du bestiller. Den billigste løsningen vår koster 791,- pr år alt inkludert. Kan anbefale dere å ta en tur inn på http://kunde.webdeal.no/ordre_ny1.php for å komponere deres eget webhotell. Faktura summen kommer opp i ”steg 3”.

 

PS: Jo vi fakturere, men siden faktura ansvarlig holder til midt i Telemark så kan det ofte ta 2-3 dager ekstra før den kommer frem.

 

Mvh

Egil Nes

WebDeal.no

Lenke til kommentar

Takk for mange og fyldige svar.

 

Det jeg var ute etter er kun 10-20MB, >20 mailadresser, FTP og webadmin. PHP, ASP, MySQL, CGI og slikt er ikke så nøye.

 

Konklusjon:

Jeg ser osei.no som en kanskje noe useriøs aktør av mange grunner (6 dagers svarbehandling på mail, kontakt-tlf er mobil :smile:, tidligere problemer med mail...30% oppetid er jo totalt uaktuelt å satse på, osv)

 

Valget faller antagelig på WebDeal. Jeg har da et spørsmål til Egil på WebDeal: jeg ser at domeneadmin koster 398,- i året. Hva mister jeg dersom jeg ikke ønsker det (er det mulig)?

Lenke til kommentar

Ja siden gutta fra webbdeal er her så har jeg også ett spørsmål.

Vis Foreksempel jeg eier flere org,net og com domener fra før og oppretter en 17,- mnd acount hos dere, kan jeg da sette deres DNS på alle mine domener slik att de peker til min acount hos dere ?

og dette uten tillegg i prisen ?

eller er dere en sjappe for folk som eier bare ett domene som må flyttes til dere eller for de som ikke har noen og som får med ett på "kjøpet ?

 

Ja jeg kjenner en som eier en del domener og vil att de skal peke til samme webbside/index.

Han har dem nå hostet i utlandet der han betaler 55,- mnd for alle domenene til samme index inkl "domeneadmin" og alt det andre.

han har også regga dem i utlandet for 10$ året.

 

Hmm personlig syntes jeg dere på webbdeal kjører en merkelig definisjon/prising da dere tar tillegg for domeneadmin slik att det skal høres billigere ut når man slår til (17,- MND) for deretter og slenge på ett begrep som domeneadmin til 398,-

Hmm har vært endel på nettet og sjekket en del "hostere" og jeg har ennå ikke funnet noen andre som "TAR DEN" smartissen og definerer domeneadmin utenfor hostingbegrepet.

men men for all del i denne verdenen så gjør man jo som man vil da.

Uansett så blir jo den reele prisen for hosting hos dere ca 50-60,-MND + domenet da.

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: EL_Lobo på 2002-03-05 09:01 ]

Lenke til kommentar

Hvis jeg bestiller et domenenavn, men trenger ikke webplass - har egen webserver !

Har ikke fast Ip - bruker dns2go !

 

Når noen skriver inn mitt domene kan dem da bli forwardet til min dns2go-adresse ?

Koster det noe i tillegg ?

 

Og hva med mail-server. Hvis jeg setter opp det. Kan det fungere på "samme" måte ? Eller er det vanskeligere å få mail til sin egen mailserver ?

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg er ikke den mest aktive brukeren på dette forumet, derfor kan det være lut å sende en mail med spørsmål. Når det gjelder spørsmålene deres så skal jeg prøve å svare på de.

 

Det er ikke mulig å ha webhotell uten domeneadministrasjon, domeneadministrasjon dekker registrering av domene + drifting av 3 DNS servere på 3 fysiske nett

 

Du må kjøpe minst et domene av oss for å få webhotell, har du flere domener som du administrerer selv så kan vi sette opp at ditt webhotell skal svare på disse også, det er gratis.

 

Ja, vi er helt åpne for det at den reelle prisen vår ikke er 17,- p/mnd, noe du blir opplyst om 3 ganger før du bestiller. Når det gjelder at dette ikke er en vanlig måte å gjøre det på stusser jeg litt, FastName, FastHost, Osei og ActiveISP som er noen av våre konkurrenter priser på akkurat samme måte. Den reelle månedsprisen våre for 40 MB og domene er 791,- / 12 mnd altså 65,- inkludert mva.

 

Det er ikke noe problem å skille mail og annen trafikk. For å få mail hos oss kreves det et webhotell (17,-p/mnd) i tillegg kommer domeneadministrasjonen. Hvis du ønsker å route et domene til en egen web/mailserver er det kun domeneadministrasjon du må betale for.

 

Hyggelig at dere viser inntresse for våre tjenester, for å få kjappe svar ta kontakt med oss på [email protected] eller direkte med meg på [email protected].

 

mvh

Egil Nes

WebDeal.no

Lenke til kommentar

Min anbefaling:

http://www.fastname.no

67+mva per måned.

 

Online help (chat direkte med konsulent), stabile servere, raske linjer, enkel administrasjon, ikke krav til domenehosting (jeg har bare pekt mitt domene DNS til angitte adresser).

 

Svarer raskt på henvendelser, og gir et svar som er forståelig.

 

NB! Har ingen tilknytning til Fastname, bare et rent kundeforhold.

 

Terje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...