Minty123 Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 når jeg starter maskinen min er det mye kødd med å få opp internett og nettverk.. noen ganger går det over av seg selv.. noen ganger funker det og skrive ipconfig /release og renew.. andre ganger funker det ikke.. alle andre maskiner i nettverket har fin kontakt med internett og nettverk, er bare min som har problemet, noen som vet hva feilen kan være ? etter at jeg har fått fikset det på en finurlig måte funker det resten av kvelden/natten, til jeg restarter. da er problemet der igjen.. motar adsl fra en router, ip adresse er satt til automatisk.. (som den skal være) og alt ser ok ut.. bortsett fra at det ikke funker
Minty123 Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Skrevet 19. desember 2003 der fikset jeg det forsyne meg.. med renew commanden.. som ikke har funket de 10 site forsøkene.. men noen som vet hva jeg kan gjøre for å slippe 10 min med nettverksproblem per oppstart ?
agvg Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 der fikset jeg det forsyne meg.. med renew commanden.. som ikke har funket de 10 site forsøkene.. men noen som vet hva jeg kan gjøre for å slippe 10 min med nettverksproblem per oppstart ? Sjekk kabler og nettkort.
Minty123 Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Skrevet 19. desember 2003 tror problemet er software relatert.. i og med at maskinen kabelen og nettkortet ikke har blitt fysisk rørt på et år omtrent.. og det fiksest uten at kabelen blir rørt.. men det kan jo hende.. men jeg forstår ikke hvordan
agvg Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 tror problemet er software relatert.. i og med at maskinen kabelen og nettkortet ikke har blitt fysisk rørt på et år omtrent.. og det fiksest uten at kabelen blir rørt..men det kan jo hende.. men jeg forstår ikke hvordan Det er enkelt og raskt og teste med en annen kabel og et annet kort, og ikke sjekke ting med en slik begrunnelse som du har er tabbe nr1 i feilsøkingssammenheng.
|SeVen| Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 Vis ting ikke ordner seg, sett fast ip og sett in DNS manuelt
Minty123 Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Skrevet 19. desember 2003 og teste med et annet kort er ikke raskt.. jeg har ingen andre kort.. da må jeg ut med 150 kr for å finne ut at det ikke er problemet.. kabelen er det ikke, det vet jeg (har stått en annen maskin på denne kabelen uten problem)
Minty123 Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Skrevet 19. desember 2003 glemte foresten å si at dette skjedde etter en formatering.. enda noe som kan tyde på software problemer
agvg Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 og teste med et annet kort er ikke raskt.. jeg har ingen andre kort.. da må jeg ut med 150 kr for å finne ut at det ikke er problemet.. kabelen er det ikke, det vet jeg(har stått en annen maskin på denne kabelen uten problem) Gjør det noen forskjell om du setter kortet til 10Mb/s ? Nyeste driver til kortet?
HuGo_ Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 er enig med agvg. Første prioritet er å være 100% sikker på hardware..
Minty123 Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Skrevet 19. desember 2003 (endret) den driveren xp ordner selv til kortet.. den driveren jeg har brukt i et år uten problem.. om jeg setter det til 10 mbits ? har ikke prøvd.. hvor kan jeg stille det ? HuGo_ skrev: Første prioritet er å være 100% sikker på hardware.. er sant det.. men jeg tviler litt på at hardwaren min er selvdestruktiv, og siden det kan fiksest med komandoer og lignende uten å røre hardwaren.. men jeg vet ikke helt.. Endret 19. desember 2003 av PandaMartin
HuGo_ Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 Hmmz.. mulig det er noe config som er litt fucka opp menneh.. elektronikk er noe merklige saker. En dag så virker det og neste dag ikke.
Minty123 Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Skrevet 19. desember 2003 ja men er det mulig at nettverkskortet er litt "ødelagt" da ? vist det er det ville jo vell ikke en release og en renew av ip'en fikset det så det fungerer helt normalt igjen ? etter de 10 min med strev funker alt helt perfekt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå