356speedster Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 Jeg skal ikke gå inn på datasikkerhet i dybden her, men etter å ha brukt Zone Alarm på mange maskiner i lang tid, sitter jeg igjen med en litt snodig observasjon. Etter å ha installert Zone Alarm på en ny maskin, så popper det opp en haug med infomeldinger om at den og den fra den og den IP er blitt blokkert fra å få tilgang til din maskin. Dette virker jo troverdig, at Zone Alarm stopper alle som pinger rundt eller forsøker seg på andre ting. Men det forunderlige er at etter noen ukers bruk så forsvinner disse meldingene nesten helt, kommer kanskje en i uka, mot 30-40 om dagen tidligere. Hva skyldes dette? - Har alle "hackere" et sentralt IP register hvor beskyttede IP adresser havner i "svartelista"? - Er det folka bak Zone Alarm, som pinger deg intensivt i en kort periode etter installasjon, slik at du skal sitte igjen med en betryggende følelse av å ha valgt den riktige brannmuren (konspirasjonsteori?)? - Eller, er det så få "hackere" på nett, at etter en 14 dagers tid så har alle forsøkt seg på din maskin og gitt opp? Uansett et merkelig fenomen, hvorfor er en PC med nyinstallert ZoneAlarm mer "interessant" å pinge enn en som har hatt ZoneAlarm installert en stund??????? NB! Dette inlegget kunne været postet under Humor eller Søppel, men jeg valgte å poste den under: Internett og nettverk
aklla Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 hmm, er noen instillinger på zonealarm, som gjør at den ikke gir besked hvis samme ip "hacker" deg 2 ganger, er nok det som har skjedd... og det er nok ingen som hacker deg, det er mange servere som kontakter maskiner, som blir sperret av zonealarm, så det er nok ikke hackere. uansett kommer en hacker rundt zonealarm, da dette egentlig er en dårlig brannmur, men er den beste av de som er gratis. folka bak zonealarm pinger deg ikke. bare 30-40 om dagen, synes det er lite jeg når jeg installerte det var det vel ca 100 de første timene...
Duron rocks Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 Zonealarm er kanskje ikke det beste man får heller da... Jeg foretrekker Sygate Personal Firewall. Den kan lastes ned gratis fra nettsiden deres.
WikingTOR Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 Zonealarm er kanskje ikke det beste man får heller da... Jeg foretrekker Sygate Personal Firewall. Den kan lastes ned gratis fra nettsiden deres. jeg har også testet en haug med brannmurer og kommet frem til at sygate sin er den beste for mitt bruk
Budull Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 2 kommentarer: Trenger man zonealarm? JA! Jeg disken min krasjet her om dagen, og når jeg fant fram en gammel for å legge inn nytt os, så fikk jeg virus ved første oppstart. Måtte brenne ut zonalarm, for så å formatere og reinstallere alt og legge inn zonealarm før jeg putta i tp'en Hvilken er best/bra/passe osv? Bryr meg lite. Jeg bruker zonealarm fordi det er den første jeg prøvde, og jeg er veldig fornøyd med den. Den fungerer ivertfall utmerket.
ATI TwEaKer Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 Helt enig med Budull der...Det fungere bra for meg og mitt bruk!! Tommelen opp for ZoneAlarm... Jeg tror at det er like mange som prøver å pinge deg osv istarten som nå! Sjekk loggen og se!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå