Gå til innhold

Hjelp til å sette pris på brukt stasjonær


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Jeg behøver hjelp til å sette pris på datamaskinen min før den går ut for salg. Alt er kjøpt sent august 2016, men skjermkortet er kun 3 mnd gammelt, fikk nytt på reklamasjon. Ser forøvrig at RAM'en har økt i pris med over 500 kroner, det er jo litt morsomt.

 

https://imgur.com/a/42oOxay

 

Skjermen er også ca 2 år gammel og er en Asus ROG Swift pg278q

https://www.prisjakt.no/product.php?p=3958174

 

Hva tror dere jeg kan ta for dette samlet? 

 

På forhånd takk for hjelpen

Endret av niChuuu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

~6500 Kr for maskinen bør være ganske enkelt å få. Kanskje en tusenlapp til om du venter på rette kjøper. Jeg ville lagt den ut for 7500 - 8000 avhengig av hvor mye du tenker la deg prute ned, samtidig som den ikke er priset så vilt at ingen gidder ringe..

 

3 - 3500 Kr for skjermen, og du bør nok belage deg på å selge den separat, ellers vil nok kjøpere forvente mer i "kvantum rabatt"..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

~6500 Kr for maskinen bør være ganske enkelt å få. Kanskje en tusenlapp til om du venter på rette kjøper. Jeg ville lagt den ut for 7500 - 8000 avhengig av hvor mye du tenker la deg prute ned, samtidig som den ikke er priset så vilt at ingen gidder ringe..

 

3 - 3500 Kr for skjermen, og du bør nok belage deg på å selge den separat, ellers vil nok kjøpere forvente mer i "kvantum rabatt"..

 

Takk for rask og god respons. Forferdelig hvor raskt datamaskiner faller i pris :) er det ok å selge uten harddisk idag? Det slo meg nå at det kan være greit å beholde den selv.

Lenke til kommentar

Det er kanskje litt mer ekstremt enn normalt dette prisfallet, men dagens CPU'er løper tross alt i ring rundt de gamle i5 CPU'ene med bare 4 kjerner, og ingen HT. Til og med i5 8400 til rundt 1800 Kr veiledende, grisebanker jo 6600K i gjennomsnitt av dagens spill. Du får kjefte på AMD som tvang Intel til å levere CPU'er med mer enn 4 kjerner! ;)

 

Ellers ser jeg innimellom folk selger PC uten SSD/HDD. Men da er det jo ikke lenger en PC klar til bruk, og du henvender deg dermed til folk med peiling nok til å kjøpe selv SSD, og installere OS. Eller sagt på en annen måte; du innskrenker markedet ditt. Noe som er litt dumt, da det er folk med mindre peiling som vil være mest interessert i din maskin. Litt stygt sagt kanskje, men 4kjerner i slutten av 2018, er bare rett og slett for lite i min bok..

 

Om du er redd for at noen skal gjenopprette dine personlige data på SSD'en om du lar den følge med, så er ikke det noe å bekymre seg for, så lenge du sletter maskinen på en ordentlig måte. Ellers er det jo bare å kjøpe en billig SSD, installere Windows på den, og selge med den i stedet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...