Gå til innhold

Dual camber/Cube kabinett ala Corsair 280x eller Fractal Node 804


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter et nytt kabinett i m-atx størrelse. Etter å ha lest og sett noen youtube videoer ser det ut som dual chamber løsninger som Corsair 280x og Fractal Node 804 virkelig gjør kabinettene mye mer ryddig da PSU og lagring får plass på den ene side av kabinettet og gjennomføring til HK med CPU og GPU er på andre siden av kabinettet. Det finnes helt sikkert flere slike kabinetter som jeg ikke har fått med meg.

 

Corsair 280x er forholdsvis nytt og er erstattet av 240 som var ganske nyskapende. Fractal node 804 begynner å bli noe år gammelt, men ser for meg bedre ut. Er ikke så veldig opptatt av bling og ledlys og glassvindu. Vil helst ha en anonymt, men kompakt og ryddig kabinett. 

 

Har i dag et Cooler Master 130 Elite, men det er rett og slett for trangt inn der med kabler til HK og GPU etc. I tilegg har jeg anskaffet et Gigabyte Radeon Vega 56 OC 8 GB som rett og slett er så digert at jeg måtte bøye ut sideveggene på kabinettet pga tykkelsen på GPU mot skjermutgangene bak for å få plass.

 

Er det noen som har noen erfaringer, innspill eller synspunkter på dual camber/cube kabinetter og har noe å anbefale?

 

 

Corsair 280x video

 

 

Fractal node 804 video

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en lab maskin i node 804. Supermicro a1sai. Funker veldig bra med psu og disker på andre siden. Er et stille bygg med passiv kjøling på CPU, med 5x sas disker på andre siden. Tror jeg kunne løst et eventuelt varmeproblem greit med 120mm vifter i topp og flere i front/bak.

 

Greit å bygge i, god kvalitet, men psu sitter i bunn, så dette må hensyntas ift evt vifte på psu.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...