Gå til innhold

xi Code


MrMidget

Anbefalte innlegg

Jeg leverte inn et asus hovedkort på åpent kjøp til komplett, men jeg får ikke benyttet åpent kjøp på grunn av det komplett mente var merker i skrue festene på hovedkortet.
Jeg har ikke fått noe bevis på dette annet enn en telefonsamtale med komplett selv.

ASUS var visstnok veldig strenge på dette og dermed kunne jeg ikke få benyttet åpent kjøp..
Kortet ble levert tilbake på åpent kjøp på grunn av en feil jeg trodde kom fra hovedkortet, men som viste seg å være PSU`en

Har derfor kjøpt et nytt hovedkort i mellomtiden (Samme kort) som jeg nå benytter i maskinen min.

Komplett sender tilbake hovedkortet til meg og sa jeg kunne sende det nye tilbake på åpent kjøp (Må bare sjekke at dette heller ikke har skrue merker i festene)

 

Er dette rimelig av komplett? Bør jeg gjøre det eller bare selge kortet videre på finn f.eks?
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett sier «i samme stand du mottok det» og «i original emballasje».

 

Elkjøps åpen retur sier

«produktet må være i samme stand som da du kjøpte det.Det betyr at det må være rengjort godt og uten riper eller andre bruksmerker. Det er også viktig at alt tilbehør som fulgte med også returneres med produktet. Det er ikke noe krav om at produktet leveres tilbake i originalemballasjen, men vi setter pris på det dersom du har tatt vare på den.

Litt avhengig av hvordan hovedkortet er laget selvsagt , kan det jo være slik at det er i praksis umulig å stramme en skrue uten at det er synlig i og rundt perforering/hull og kontaktflate under skruehodet i ettertid. I såfall er det et urimelig krav for et slikt produkt.

Men har man slurvet og glippet med skruetrekkeren og laget merker/riper blir det jo ikke i samme stand .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...