Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

får ikke oppgitt hastighet på hoved pc


Anbefalte innlegg

Hei jeg har nettop oppgradert til 500/500 linje fra altibox og har da hovedpc/gamingpc hvor jeg kun får 360/360 mbps på speedtest og den andre stasjonære pceen jeg har får 480/480 nesten full hastighet og jeg skjønner ikke hva som kan være problemet med den andre,

 

jeg har da prøvd å bytte kabler og andre porter på ruteren men samme resultat. har reinstallert nettverkskort og drivere flere ganger uten at det hjalp. 

 

om det er noen som vet om det kan være en instilling eller noe annet så hadde jeg satt stor pris på det

 

pc specs:

 

windows 10 64bit

 

ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming

 

Intel Core i7-7700K Kaby Lake Prosessor

 

ASUS ROG Maximus IX Hero, Socket-1151

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser det er veldig mange med samme problem med intel I219V  , til og med folk som trodde de var på ethernet men var koblet til wifi. Sikker på du ikke er det?  :hmm:

 

EDIT: https://www.intel.com/content/www/us/en/support/articles/000005811/network-and-i-o/ethernet-products.html

 

 

jeg har prøvd nyeste drivere fra asus og intel uten at det hjalp, og ja jeg er 100% sikker på at jeg ikke er på wifi da jeg ikke har wifi kort og i tilleg deaktivert det i bios :p

 

Testa forøvrig litt nedlasting og overåket det om dette sier dere noe?

 

https://imgur.com/a/MoFkOCH

Endret av sleden
Lenke til kommentar

 

 

så om det funker er det vel bare å formatere igjen?

 

Oppdatering: jeg testet ubuntu uten å installere og da fikk jeg ca 470/mbps download på det beste og 528mbps upload på det meste så da er det vel windows som er helt ubrukelig og jeg må formatere windows?

Endret av sleden
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

så om det funker er det vel bare å formatere igjen?

 

Oppdatering: jeg testet ubuntu uten å installere og da fikk jeg ca 470/mbps download på det beste og 528mbps upload på det meste så da er det vel windows som er helt ubrukelig og jeg må formatere windows?

Neppe feil med Windows, men om du har et eldre nettverkskort, så er det ikke alle som virker helt med Windows 10.

Selv måtte jeg skifte laptop for noen år siden, da den gamle ikke fikk oppdatert NIC-drivere som støttet Windows 10.

Lenke til kommentar

Neppe feil med Windows, men om du har et eldre nettverkskort, så er det ikke alle som virker helt med Windows 10.

Selv måtte jeg skifte laptop for noen år siden, da den gamle ikke fikk oppdatert NIC-drivere som støttet Windows 10.

pceen er vel 1år nå kanskje med det nyeste nettverkskortet integrert i hovedkort og det finnes drivere for windows 10 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...