Gå til innhold

E18 Vinterbro-Riksgrensen


Anbefalte innlegg

Vegvesenets side

https://www.vegvesen.no/vegprosjekter/e18orjevinterbro ''Ferdigstilling 2026'' (10~ år fra forrige del var ferdigstilt)

 

Hvorfor i all verden er ikke den lille siste 2mil-strekken fullført for ett år siden som det skulle vært, såvidt jeg vet er all arbeid stanset og brakker sendt tilbake.

 

Det er alt sunket 80% av tid & kost så blir det stopp før de største og viktigste knutepunktene(Oslo & Ski) er koblet til Østfold og Sverige. Hva kan være mer verdt pengene enn denne strekken? Her er 80% av verdien satt på vent og 20% av verdien oppnådd

 

Var det nedprioritering av strekken for ett mer gunstig vei-prosjekt?

Er det Akershus som nekter å fullføre strekken fra østfoldgrensen til Vinterbro?

Er dette ett tragisk eksempel på trassighet av fylke og kommune eller innbyggere eller er det staten/vegvesenet som valgte for dem? Dette påvirker åpenbart til en veldig høy grad hele indre østfold og all trafikk fra Sverige som skal lengre enn Elvestad

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I ett politisk nokså oppegående land som Norge så er klaging noe av det viktigste du gjør, så ting endres, så ting blir bedre.

En kan si ''bli politiker da'', men det burde ikke være nødvendig å være politiker for å blir hørt, ikke alle med meninger vil jobbe som politiker

 

Veien blir bygd, det er det ingen tvil om, men det later til at det er en god mengde udugelighet i det byråkratiske Akershus

 

Jeg har ikke undersøkt saken dypt og vet ikke hvor fasitsvaret ligger, men etter litt logisk pusling så virker det som kommunene i Akershus har hengt langt etter i prosessen, så jeg vet ikke om det er rett å skylde på Vegvesenet.

Akershus fylkeskommune, Ås kommune, Ski kommune eller en kombinasjon av de 3 må ha tuklet med jobben som skulle gjøres på Akershus sin del av veien, forberedende arbeid som grunnprøver, kartlegging og ekspropriasjon. Dette i tillegg til at det tar enormt lang tid mellom bestemmelsen til bygging begynner. Ekspropriasjons-samtaler har akkurat begynt, noe som åpenbart er ett tidlig ledd i prosessen. Har Akershus akkurat begynt første ledd i prosessen?

Endret av Alexander4840
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den siste strekningen fra Vinterbro til Retvet har tatt laaaang tid å få på plass, og det er såvidt jeg har skjønt nesten ene og alene fordi kommunene Ski og Ås har fomla og somla og krangla og tulla om traseer og brukt lang tid på saksbehandling. Sånn kjapt fra hukommelsen, er sikkert nyanser i dette også, men jeg mener bestemt å ha fått inntrykk av at dette handler først og fremst om kommunal saksbehandling. 

Fulgte litt med på dette inntil for noen år siden, men ga opp til slutt. 

 

Forøvrig støtter jeg utsaget til Vox_populi over her ;) 

Endret av jonlem
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...