Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

to pc'er -> en skjerm

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

prøvde Real VNC, men jeg fikk ikke til å bruke pc'n jeg skal remote med til å initiere oppkoblinga.....den pc'n som skulle remotes/styres måtte gjøre dette.

formålet er jo å slippe to sett skjerm/tastatur/mus..

må finnes et program hvor den ene pc'n kan konfigureres til å automatisk akseptere en bestemt IP som remoter den....

thx in advance

</surtur>

Endret av surtur
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm...

Vel, er ikek sikker på om dette kan gjøres i software, tviler egentlig litt. Beste løsnigen er vel å kjøpe en slags "switchboks" for å bytte mellom de to skjermkablene fra hver sin maskin. Finnes også skjermer med Flere innganger, der man kan bytte mellom de.

Lykke til :)

Skrevet

er klar over det, alternativet er vel et nytt skjermkort med DVI, slik at jeg bruker analog til en pc, DVI til en annen

men jeg får jo til å remote den andre pc'n, problemet er at den som skal bli remota må initiere hele greia...da blir vitsen borte...

rart om det ikke finnes software...

</surtur>

Skrevet

som jeg skrev innledningsvis så forutsetter tydeligvis Real VNC at den pc'n jeg skal remote initierer hele greia...da må jeg jo ha både skjerm og tastatur/mus..

</surtur>

Skrevet
som jeg skrev innledningsvis så forutsetter tydeligvis Real VNC at den pc'n jeg skal remote initierer hele greia...da må jeg jo ha både skjerm og tastatur/mus..

Neida. du må velge at VNC skal kjøres som en service, da starter den automatisk opp, du finner dette i oppsettet av serverdelen.

Skrevet

jøss, etter litt pes ser det jo faktisk ut som det funker, Remote Desktop altså

for en gangs skyld, takk til M$, hadde aldri trodd dere skulle løse noen av mine problemer ;)

takker folkens

:thumbs:

</surtur>

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...