surtur Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 (endret) prøvde Real VNC, men jeg fikk ikke til å bruke pc'n jeg skal remote med til å initiere oppkoblinga.....den pc'n som skulle remotes/styres måtte gjøre dette. formålet er jo å slippe to sett skjerm/tastatur/mus.. må finnes et program hvor den ene pc'n kan konfigureres til å automatisk akseptere en bestemt IP som remoter den.... thx in advance </surtur> Endret 18. desember 2003 av surtur
Suppelars2k Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 Hmmm... Vel, er ikek sikker på om dette kan gjøres i software, tviler egentlig litt. Beste løsnigen er vel å kjøpe en slags "switchboks" for å bytte mellom de to skjermkablene fra hver sin maskin. Finnes også skjermer med Flere innganger, der man kan bytte mellom de. Lykke til
surtur Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Skrevet 18. desember 2003 er klar over det, alternativet er vel et nytt skjermkort med DVI, slik at jeg bruker analog til en pc, DVI til en annen men jeg får jo til å remote den andre pc'n, problemet er at den som skal bli remota må initiere hele greia...da blir vitsen borte... rart om det ikke finnes software... </surtur>
surtur Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Skrevet 18. desember 2003 som jeg skrev innledningsvis så forutsetter tydeligvis Real VNC at den pc'n jeg skal remote initierer hele greia...da må jeg jo ha både skjerm og tastatur/mus.. </surtur>
Gaute Holmin Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 Hvis du har XP Pro, kan du bare aktivere Remote Desktop... funker kjempebra.
norpheus Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 Remote Administrator! Lite, enkelt og effektivt! prøv det!
agvg Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 som jeg skrev innledningsvis så forutsetter tydeligvis Real VNC at den pc'n jeg skal remote initierer hele greia...da må jeg jo ha både skjerm og tastatur/mus.. Neida. du må velge at VNC skal kjøres som en service, da starter den automatisk opp, du finner dette i oppsettet av serverdelen.
surtur Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Skrevet 18. desember 2003 jøss, etter litt pes ser det jo faktisk ut som det funker, Remote Desktop altså for en gangs skyld, takk til M$, hadde aldri trodd dere skulle løse noen av mine problemer takker folkens </surtur>
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå