Gå til innhold

SAMLETEST: Hybridklokker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Garmin Viviomove HR ser mest interssang ut for min del.
Eier nå en "forgjenger" , vivosmart hr som jeg kjøpte i 2014. Mye for pengene, søvn og skrittmålinger fungerer, lang nok batteritid.
Hovedgrunnen til at jeg anbefaler garmin er support. To ganger har reimen røker (plast reim som ikke er så veldig behagelig). Første gangen sendte de ny reim som jeg byttet selv. Andre gangen sendte jeg inn klokken (den var da fire år , regnet med att jeg måtte kjøpe ny). Da fikke jeg en helt ny klokke i retur!, service er upåklagelig.

Endret av per parker
Lenke til kommentar

Har selv en Skagen Hagen, stort sett samme konsept på alle klokkene fra Skagen (som ikke er Android Wear), variasjonen er mest på design. Den er sikkert dårlig på aktiviteter, men jeg er strålende fornøyd!
Jeg hadde en Pebble Steel som jeg elsket, men både den og Pebble gikk dukken. Hadde en Gear S3, men den tiden jeg prøvde å fjerne fra telefonbruk gikk over til klokken...
Jeg vil ha en klokke som er litt smart, ikke en klokke som prøver å overta for mobilen. Først og fremst vil jeg ha en enkel funksjon for varsling, og jeg vil ha vibrerende alarm! Noe mer enn det er bonus. Batteritid må være en uke, helst mer. Det ser flere klokker her kan havne i denne kategorien, men jeg skulle gjerne hatt litt mer detaljer om enkle smart funksjoner.

 

Edit: Typo

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar

Vil og ha klokke som gjør jeg slipper ta mobilen opp av lomma. Altså viser tiden og varsler. Gjerne og kalender og vær. Men ikke noe mer enn det. Batteritid og størrelse (ikke klumpete) er mye viktigere enn HR sensor. Virker som ingen lager det! Noen tips?

 

Og hatt Garmin Vivosmart HR. Super support fra Garmin ja som sender nye reimer gratis. Men ja egentlig bare slutta og bruke den. Får lett riper. Tåler lite og bygger litt mye i høyden.

Lenke til kommentar

s-l225.jpg

 

Jeg har nettopp bestilt meg en Lenovo Watch 9 https://www.gearbest.com/smart-watches/pp_1835306.html?wid=1349303

App'en er pr nå elendig, noe som gjør at klokken låser seg eller oppfører seg ustabilt. Lenovo jobber tydligvis med saken, siden det har kommet 4 oppdateringer av app'en på mindre enn en måned. Tok derfor sjansen på å kjøpe klokken på tilbud. 

 

Det er også en som legger ut modifisert .apk til denne klokken på GitHub hver gang Lenovo oppdaterer app'en https://erap.space/kb/blog/lenovo-watch-app-mod-change-notifications

 

The objective of this mod is to give the watch a bit more functionality for non-chinese users.

I fixed Skype, Facebook Messenger and made these substitutions:

  • WeChat -> Telegram
  • QQ -> Microsoft Outlook
  • Weibo -> Google Calendar
  • Line -> Gmail
  • Tencent Tim -> Telegram X
Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Ser ikke helt poenget, en vanlig klokke gjør det meste av dette, og mobilen er mye bedre på å telle skritt og registrere trening. Min Gear S3 lades hver 3. eller 4. natt, de fleste tar av seg klokken på natten uansett..

De er jo pene, men velger man ikke en klassisk klokke hvis man skal pynte seg, da?

Lenke til kommentar

Vil og ha klokke som gjør jeg slipper ta mobilen opp av lomma. Altså viser tiden og varsler. Gjerne og kalender og vær. Men ikke noe mer enn det. Batteritid og størrelse (ikke klumpete) er mye viktigere enn HR sensor. Virker som ingen lager det! Noen tips?

 

Og hatt Garmin Vivosmart HR. Super support fra Garmin ja som sender nye reimer gratis. Men ja egentlig bare slutta og bruke den. Får lett riper. Tåler lite og bygger litt mye i høyden.

 

Jeg har en Whitings steel HR, og med nyeste oppdatering får man varsler fra de appene man ønsker rett på displayet, i lag med en myk vibrasjon. Man får også en kort forhåndsvisning med ca ti av de første tegnene i meldingen. Dessverre er støtten for norske tegn litt svak, slik at øæå vises feil. Håper de fikser dette om ikke veldig lenge. Varslingstøtte kom først for noen måneder siden og var ikke del av klokkens opprinnelige featuresett, så jeg ser litt mellom fingrene på det.

Lenke til kommentar

Takk for test, la oss håpe på noen gode tilbud på Black Friday.

 

Må si Kronaby både har overlegent design, og det frister veldig med dedikerte IFTTT-knapper. Safir er også en stor fordel, og forsvarer at prisen dras opp en del. Har ikke bruk for HR, men vil gjerne ha skjerm og søvnmåling. Flere av de andre klokkene her er uaktuelle pga design. 

 

Tipper det blir en Nokia/Withings i år også får den holde i noen år frem til flere aktører har kommet på banen med noe som kanskje treffer bedre :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...