Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge vurdert å oppgradere min gamle PC, men slo det i fra meg da jeg egentlig ikke har tid til å spille uansett. Men nå kan jeg få tak i en Intel Core i5 8600K til 1800kr og da synes jeg det er vanskelig å si nei  ;)

 

Dette tenker jeg at jeg trenger:

 

- Hovedkort: Et rimelig ATX Z370 (Det er vel ingen poeng i Z390, eller?)

- Minne: DDR4 16GB

- Trådløst nettverkskort (Her har jeg ikke peiling)

 

Jeg vurderer å kjøpe et GTX 1060 6GB brukt til ca 1600kr.

 

Dette har jeg tenkt å gjenbruke fra min gamle PC fra 2011:

 

- Strømforsyning: Seasonic X-660 GOLD

- CPU Kjøler: Noctua NH-D14

- Harddisk: Hitachi Deskstar 7K3000 2TB SATA3

- Mus: Logitech G5 Laser Gaming Mouse USB, 2000dpi (fra 2007)

- Kabinett: Lian Li Miditower, Aluminium, Sølv, PC7ASCANDV2 (fra 2007)
- SSD: Samsung 850 EVO 250GB 2.5" SATA-600 (fra 2015)
- Skjerm: Samsung 24" LCD Syncmaster 2443BW (fra 2008?)
 
Siden det faktisk er sju år siden jeg oppgraderte sist så trenger jeg bare høre fra dere som er mer oppdatert om dette høres fornuftig ut eller ikke. Så jeg slipper å gjøre noe dårlige valg  :)
Endret av AMDBunny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker fornuftig på meg. Hadde nok vurdert å legge til enda en SSD, og sjekk ut homeplug/powerline som et alternativ til trådløskort. Luftbårne signaler er drepen for ping, som er viktig i spill. Kjøp isåfall hos noen som er enkelt og greit å returnere til (de fleste større kjeder opererer med 30+ dager åpent kjøp nå til dags) i fall det fungerer dårlig hjemme hos deg. Stabilitet osv er veldig avhengig av strømnettet i huset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virker fornuftig på meg. Hadde nok vurdert å legge til enda en SSD, og sjekk ut homeplug/powerline som et alternativ til trådløskort. Luftbårne signaler er drepen for ping, som er viktig i spill. Kjøp isåfall hos noen som er enkelt og greit å returnere til (de fleste større kjeder opererer med 30+ dager åpent kjøp nå til dags) i fall det fungerer dårlig hjemme hos deg. Stabilitet osv er veldig avhengig av strømnettet i huset.

Takk for tips  :) Kanskje jeg bare skulle kjøpt en 10m lang nettverkskabel, siden det er mindre enn det til routeren fra der PCen skal stå. Blir liggende litt i veien så må dessverre fjerne den etter bruk.

Lenke til kommentar

Virker fornuftig på meg. Hadde nok vurdert å legge til enda en SSD, og sjekk ut homeplug/powerline som et alternativ til trådløskort. Luftbårne signaler er drepen for ping, som er viktig i spill. Kjøp isåfall hos noen som er enkelt og greit å returnere til (de fleste større kjeder opererer med 30+ dager åpent kjøp nå til dags) i fall det fungerer dårlig hjemme hos deg. Stabilitet osv er veldig avhengig av strømnettet i huset.

Hvorfor en ny SSD? Er 250GB for lite i dag?

Lenke til kommentar

Ja, men da ryker mitt "superbillige"-oppsett ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...