Gå til innhold

Laptop vs Stasjonær + keyboard + skjerm


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skulle gjerne hatt en PC som kan spille det meste. (trenger ikke være på max settings, medium eller low går fint) 

 

Jeg lurer derfor på om jeg bør gå for en laptop eller stasjoner med tanke på at jeg også trenger keyboard og skjerm med den stasjonære.

 

Hvis jeg skal bygge selv (har ingen planer om det, men er åpen for forslaget) så må jeg også skaffe Win10 som er 1000kr +.

 

Tenker å bruke maks 10.000

 

Setter pris på råd :)

Endret av sikcool
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visste ikke at du kunne få win10 så billig. Virker ikke helt legit, men hvis det funker, og det virker som at det gjør det, så kan jeg ikke klage. 

 

Med denne pakken blir det vel ca litt under 10000 tilsammen. 

 

Her er en laptop jeg fant til samme pris: 

https://www.elkjop.no/product/gaming/gaming-pc-laptop/LE81FV007TMX/lenovo-legion-y530-15-6-barbar-gaming-pc-sort

 

Hvordan ligger denne ann i specs i forhold til ditt build forslag? 

Lenke til kommentar

Visste ikke at du kunne få win10 så billig. Virker ikke helt legit, men hvis det funker, og det virker som at det gjør det, så kan jeg ikke klage.

Vel, eget ansvar og alt det der - men om du betaler med Paypal har du uansett 180 dager buyer protection.

 

Her er en laptop jeg fant til samme pris:

https://www.elkjop.no/product/gaming/gaming-pc-laptop/LE81FV007TMX/lenovo-legion-y530-15-6-barbar-gaming-pc-sort

 

Hvordan ligger denne ann i specs i forhold til ditt build forslag?

Laptopen har svakere skjermkort og quadcore laptopprosessor. Det er for all del en habil maskin det også, men stasjonær maskin gir deg mer ytelse for pengene.

 

Men viktigere enn det er oppgraderbarheten. Vil du helst svi av nye 10k om 3-4 år når laptopen ikke henger med lenger, eller 3-4k på GPU om 3-4 år og 4-6k på hovedkort, CPU og evt RAM når det er modent for utskifting noen år senere?

 

Sist jeg bygde en komplett maskin var i 2009. Siden den gang har jeg gjort flere oppgraderinger, men aldri hele maskinen i ett renn. Alle komponentene har blitt skiftet ut med årene. Jeg har ingen eksakte tall på hvor mye jeg har brukt på maskinvare samlet sett, men du kan ta syre på at om jeg skulle hatt en laptop og skiftet den like ofte som jeg har oppgradert komponenter kan du mangedoble totalsummen.

Lenke til kommentar

Vel, eget ansvar og alt det der - men om du betaler med Paypal har du uansett 180 dager buyer protection.

 

 

Laptopen har svakere skjermkort og quadcore laptopprosessor. Det er for all del en habil maskin det også, men stasjonær maskin gir deg mer ytelse for pengene.

 

Men viktigere enn det er oppgraderbarheten. Vil du helst svi av nye 10k om 3-4 år når laptopen ikke henger med lenger, eller 3-4k på GPU om 3-4 år og 4-6k på hovedkort, CPU og evt RAM når det er modent for utskifting noen år senere?

 

Sist jeg bygde en komplett maskin var i 2009. Siden den gang har jeg gjort flere oppgraderinger, men aldri hele maskinen i ett renn. Alle komponentene har blitt skiftet ut med årene. Jeg har ingen eksakte tall på hvor mye jeg har brukt på maskinvare samlet sett, men du kan ta syre på at om jeg skulle hatt en laptop og skiftet den like ofte som jeg har oppgradert komponenter kan du mangedoble totalsummen.

 

Det gir mening, takk for hjelpen. 

 

Tenker det kan være lurt med å vente til black friday med å kjøpe, så kanskje jeg kan få det enda billigere. 

Lenke til kommentar

Det gir mening, takk for hjelpen. 

 

Tenker det kan være lurt med å vente til black friday med å kjøpe, så kanskje jeg kan få det enda billigere. 

Billigere enn det komplett tilbudet der tviler jeg sterkt for at du kommer til å finne, det er en ganske god deal i forhold til hva du får. Du kan selvsagt spare på litt andre ting, men hovedsummen der blir nok ikke mye mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...