Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lår «sovner» hele tiden, hjelp?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

I de siste månedene har jeg vært plaget med at baksiden av høyre lår sovner/blir numment når jeg sitter. Merker det spesielt når jeg kjører bil, sitter på skolen og slik. Det er alltid høyre lår, og det skjer sol regel etter 5 min sitting, og går ikke vekk før jeg reiser meg og går en stund. Kan dette være noe jeg bør gå til lege med? Er så merkelig at det alltid er høyre lår, og ALLTID når jeg sitter...

 

Anonymous poster hash: a4a0a...71d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan også være et lite prolaps eller tranghet for en nerve mellom rumpemuskulaturen. Litt bevegelighetstrening og tøyningsøvelser kan gjøre dette bra. Trenger ikke gå til legen for dette med det første, men kan gjøre det om det tar seg betydelig opp eller ikke blir bedre etter en periode med bevegelighetstrening.

Lenke til kommentar

Kan også være et lite prolaps eller tranghet for en nerve mellom rumpemuskulaturen. Litt bevegelighetstrening og tøyningsøvelser kan gjøre dette bra. Trenger ikke gå til legen for dette med det første, men kan gjøre det om det tar seg betydelig opp eller ikke blir bedre etter en periode med bevegelighetstrening.

Takk for svar! Om det er en prolaps, kan den forsvinne av seg selv da? Trodde en måtte opereres for sånn? Og kan det eventuelt være en betennelse i nervene i låret?

Lenke til kommentar

Det store flertallet prolapser opereres ikke og mange har kun helt lette symptomer/lite smerter. Tar man MR av ryggen på en 50-åring er det hos de fleste flere eldre prolapser, ofte som ikke har gitt noe nevneverdig med symptomer opp igjennom. Sannsynligheten er nok dog størst for at det skyldes  litt forknytt muskulatur i bekken- og lårområdet som gir irritasjon/lett klem på en nerve som går gjennom bekkenringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...