Gå til innhold

Rettigheter ved reprasjon?


Anbefalte innlegg

Hei, det sies at verksted før arbeid begynner må informere om pris (totalkostnad), og nekte å gjøre reprasjoner hvis det viser seg å være ulønnsomt med tanke på ny vare.

 

Men nå er det ikke alltid slik det funger i praksis, mange verksteder prøver å enten gjøre ting dyrest mulig eller dårlig og billig, det er jo din valg du tar å velge å gjøre lett måte, eller bruke langt til på feilsøke. De bruker superlim istedenfor skruer etc gjøre alt for spare mest mulig, men viser seg senere jobben er dårlig utført. Så hva rettigheter har man da? Bør også risikoen også informeres om ikke kun at de ikke gir garantier? Typiske saker spessielt er vannskader, og knust skjerm der kan langt mere gå i stykker.

 

Så hva mener dere her kjenner dere det igjen på verksteder alt fra PC til skrivere\mobiler?

 

Hvis du får fastpris så er du heldig. Som regel høy fastpris i så fall.

 

Så er det mange som fraskriver seg all erstattning ansvar med tanke på garanti og skader som kan oppstå.

Har verkstedene mulighet å fraskrive seg all ansvar, men alikevell må man betale? For jeg mener seriøse burde vite om de klarer å løse problemet og heller nekte å gjøre oppgaven hvis det viser seg de kun tar penger fordi de vil tjene penger på noe som er bortkastet tid.

 

Men verkstene sier det er verdt risikoen av 10000 reprasjoner er kun 10-40 mislykket.

Men det hjelper lite hvis man er blandt de som er uheldig. Så hva mener dere her? Burde verkstedene vite såpass at hvis de burde gi råd å kjøpe ny vare istedenfor styre unna å gjøre dårlig jobb som gjør det dyrere for kundene?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud for noen svar, så du mener jeg må være forsøkskanin at verksteder prøver å komme med tåpelig forslag alle kan gjøre hvis det ikke virker får jeg bare betale når jeg er så dum å stoler på disse mistenker når jeg klager sier nok de bare at de ikke gidder å bruke mere tid på denne saken og jeg heller enten får betale par tusen for de skal gjøre mere grundig jobb men å gi garantier mobilen er bedre vil de ikke gi.

 

Forstår at verksted tenker mere på penger en faktisk å løse problemet.

Er heldigvis noen som operer med hvis de ikke får løst problemet slipper man å betale. 

Men slik er det ikke alltid. Derfor styrer jeg unna hvis jeg må sende og tillegg bruke mye tid og ikke får prisene før arbeidet. 

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Du kunne jo prøvd å faktisk forklare problemstillinga istedet for å stille masse hypotetiske spørsmål.

 

Og ja - jeg ga et svar, fordi det synes å samsvare med det faktiske problemet - som alle disse hypotetiske spørsmålene synes å danne et bilde av. Om du ikke er fornøyd med svaret mitt, les første linje i dette svaret.

Lenke til kommentar

Faktisk fikk jeg mere seriøst svar fra et annet verksted på epost:

 

 

De aller fleste verksteder på Østlandet  er "bagårdsverksteder" hvor de ikke betaler skatt, ordentlig løøninger , folk ikke har arbeidsopphold og alle som jobber der er familie med eieren.. og ja.. de er ofte fra midt østen og /eller øst europa og kan ikke verken engelsk eller norsk. Jeg får ca 5 CV'er i uka av folk som jobber på slike verksteder i Oslo fordi de ønsker seg vekk, men problemet er at disse verkstedene ofte kun bryr seg om profitt og ikke kvalitet. 
Det betyr at de bruker laveste kvalitet skjermer ( vi betaler ca 5 ganger så mye for skjermene vi bruker fordi vi ønsker å være et kvalitetsverksted) og at garantien de stiller ( det står ofte 2 års garanti på vinduene dems) faller bort med en gang du har tatt mobilen ut av butikken. " Den fungerte da du gikk herifra så du må ha ødelagt den selv". Det betyr også at teknikerne de bruker har manglende kompetanse og er presset på tid slik at de ikke engang setter tilbake alle delene de tar ut for å reparere telefonen. De setter bare tilbake "det vigstigste"!, og kaster overskytende skruer og deksler i søpla. De har rett og slett såpass slett arbeidsmoral at vi ansetter ikke folk fra verksteder vi vet er dårlige ( og jeg vet bare om 3 andre verksteder i Osalo som holder samme kvalitet på reparasjoner og deler som oss.)

Syns det stemmer i oslo vertfall, men det er jo alltid personlige meninger, men får intrykk av enkelte gjør dårlig jobb også skylder de på kundene istedenfor å løse problemet. Er jo bare å lime hvis det ikke funger prøv å noe annet man regner med kundene som betaler ikke har peiling så derfor er de lett å bli lurt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Utrolig ingen andre vil svare? Merker useriøse verksteder er slik de gir deg tilbud f.eks 200 kr kan de lime 4g antenne dårlig eller de kan gi deg full dignose sjekk for 400 kr uten garanti for hvordan jobben blir utført, hva velger du? Men ikke kom tilbake hvis du er misfornøyd.

 

Svare på spørsmål har de ikke tid til, siden personen som jobber med reprasjoner snakker kun engelsk og har ikke tid.

Dere mener det høres rart ut? Har sjekket med 3 andre verksted de reparer ikke hovedkort som har fysiske skader. Da man ikke kan garantere arbeidet. Men Mobilehuset AS mener de har 10 års erfaring og jeg er dårlig frekk kunde som påstår de ikke har peiling.

Men de gir meg skylden for jeg valgte det billigste alernativet og ønsker ikke å diskutere om 400 kr for full diagnose sjekk vil løse problemet. Mistenker de vil kun si hovedkortet er defekt og de har ikke hovedkort til den mobilen case closed. De har tjent 400 kr på en idiot som meg.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...