Gå til innhold

iPad Pro (2018) - LTE-versjoner med eSIM


renamedus

Anbefalte innlegg

Hei! 

Nyeste iPad Pro (2018) med 11" og 12.9" skjermer ble annonsert for et par dager siden. DIsse har blant annet FaceID og et nytt design med tynnere bezels og en flat bakside, og følger i fotsporene til iPhone X/XS/XR. 

Jeg er for tiden i USA og sikler på en slik. Jeg har derimot lyst på LTE/Cellular-varianten. 

Jeg leser på Apples nettsider at disse kun kommer med eSIM. Telia, som jeg bruker hjemme i Norge støtter dette, men som alltid er det flere modeller av disse iPadene når det kommer til frekvenser og bånd på LTE og 4G-nettet.

Når det gjelder 11-tommersvarianten er det to modeller: 

Her er det modell A2013 som hovedsakelig selges i USA (og er kompatibel med alle operatører i USA, Canada og Puerto Rico), og modell A1934 som egentlig virker å være kompatibel med alle andre operatører i verden. 

Mer info her: https://www.apple.com/ipad/LTE/#ipad-pro-11 

Da er dog mitt spørsmål til dere veldig smarte mennesker: 

Hvis jeg kjøper en Pro her i USA neste uke - da er det 99% sannsynlig at dette er modell A2013. 

Vil jeg ha problemer med å få denne til å virke med eSIM på Telias nett når jeg returnerer til Norge ved juletider? 

Jeg har hørt mye blandet. Jeg har hørt om folk som har kjøpt Apple Watch med innebygget eSIM og lykkes med å fått de til å fungere selv om de var ment for en annen region. 

Hvis noen har noe konkret info (enten om hvilke bånd og frekvenser som benyttes hos Telia), eller konkrete erfaringer med eSIM på Apple-produkter fra Nord-Amerika (enten at det virket eller ikke virket) så setter jeg helt utrolig stor pris på det. 

Tusen hjertelig takk! 





 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Lykke til:

Det er informasjon man får med telia foreløpig.

 

Glemte at jeg lagde denne tråden helt! 

 

Jeg kjøpte Cellular-modellen i USA og det viser seg at den faktisk hadde et nano-SIM spor. Det var først antatt at den ikke ville ha dette, men da var det selvfølgelig helt uproblematisk å få den til å fungere på Telia sitt nett med data-SIM. 

 

Tenker det skulle løst seg med eSIM også. Gøy å høre at de sakte men sikkert ruller ut støtte for dette her til lands. 

 

Uansett - det løste seg fint, og om noen finner denne tråden og lurer på det å kjøpe en Cellular 2018 iPad Pro i USA, så sier jeg kjør på!

 

Det eneste jeg skulle ønske jeg visste på forhånd er at Apple pr dags dato ikke selger 18W USB-C laderen separat, så hvis man ønsker en lader med norsk plugg må man enten bruke en veldig treg 12W iPad-lader, eller slå på stortromma og kjøpe den nye 30W-laderen, som later ultraraskt. Det er her selvfølgelig ingen problemer med spenning da alle Apples ladere er dual voltage, men rett og slett den fysiske pluggen på den flotte og kompakte 18-watts laderen som kommer med den nye iPad Pro. 

 

Null problem om man har en ny MacBook Pro som lader med USB-C, da kan man fint bruke den laderen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...