Gå til innhold

Overgang fra S6 til ny telefon


Anbefalte innlegg

Hei

Min gamle Samsung S6 begynner å bli litt treg og dårlig med plass. Har hatt den siden den kom ut og syns det er på tide med ny telefon. Leste gjennom testen til Mate 20 Pro og er ganske imponert.

Men jeg har et par spørsmål.

- Hvor stor overgang vil det være fra en gammel S6 til en ny Mate 20 Pro? Hvor mye har skjedd og forandret seg siden S6 til i dag.
- Hvor stor forskjell er det for en gjennomsnittlig bruker som meg fra Samsung til Huawei? Har alltid likt Samsung.
- Ser flere i test tråden som klaget over EMUI osv. Måtte google meg litt frem til hva det i det hele tatt var, men er det så dårlig som folk skal ha det til?
- Ser flere på nett skriver at bootloader er lukket, men på dette forumet er det mange som har hatt suksess med bootloader koder. Jeg har aldri roota/unlocka telefonen min, men er litt tech interessert og kunne tenkt meg å prøve det. Leste litt om Nova Launcher og lignende, men spørsmålet mitt er egentlig hva er fordelene og ulempene ved å unlocke telefonen med evt Nova Launcher osv?

Siden jeg har hatt S6'en i snart 4 år så føler jeg meg litt ute av gamet og ikke oppdatert på hvordan ting er i dag. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nova launcher er bare til å installere. Veldig allsidig og bra launcher. Hadde ikke brukt Mate 20 Pro til å teste root og denslags, da benytter du S6 til å fikle med.

EMUI er "bare" et overlag Huawei bruker på telefonene, på samme måte som Samsung Experience er Samsung's overlag. Du blir nok fort vandt med det. Sjekk YouTube. Kanskje du tilogmed liker EMUI bedre?.

Lenke til kommentar

Nova launcher er bare til å installere. Veldig allsidig og bra launcher. Hadde ikke brukt Mate 20 Pro til å teste root og denslags, da benytter du S6 til å fikle med.

EMUI er "bare" et overlag Huawei bruker på telefonene, på samme måte som Samsung Experience er Samsung's overlag. Du blir nok fort vandt med det. Sjekk YouTube. Kanskje du tilogmed liker EMUI bedre.

Aha, ser jeg hadde misforstått litt hva Nova Launcher var. Da holder vi oss unna det for nå :)

Skjønte at EMUI var utseende, men sett så mye klager på det bare.

Lenke til kommentar

Synes folk overdriver / klager for mye på EMUI. Personlig hadde jeg valgt det over Samsung Experience any day. 

 

Et stort pluss med EMUI (basert på erfaringer med div Huawei tlf) er at telefonene ikke blir trege over tid. 

Hvis du ikke liker hjemskjermen, ikonene osv.. så legg inn Nova Launhcer. 

 

Gå for den telefonen du vil ha, med de egenskapene du ønsker, og ikke baser valget på produsentens overlay er min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...