Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han kan nok ikke forvente et ærlig svar. Og spørsmålet ville i hvert fall ikke fått ham til å fremstå som mer attraktiv i tilfelle han fortsatt vil holde muligheten åpen for at hun kan bli interessert.

 

Dét kommer ann på hvordan spørsmålet blir stilt, både når det gjelder ærlig svar og "hvor attraktiv" man fremstår.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fem meldinger er ingenting. Helt med på at det er greit å avtale å treffes tidlig, men bør ha litt mer is i magen.

 

 

Da tenker jeg litt annerledes. Jeg sender maks fem meldinger før jeg ber henne møte meg. Alt annet enn ja tolker jeg som et nei og går videre til neste.

 

Svartid alene er en indikasjon på interesse, men ikke nok i seg selv. Jenter i dag blir så bombardert av seksuell oppmerksomhet via tinder og insta, at med mindre du har et svært tiltrekkende ytre og er innenfor topp 20% genetisk, sliter du der. Be henne møte deg for en drink, så får du det sikre svaret på om hun har interesse for deg eller ikke.

 

 

Vi er nok rake motsetningen, ja. Du ser jo etter noen som kan binde deg fast og kalle deg slem jente, mens jeg ser etter noen jeg kan binde fast og kalle slem jente.

 

Altså i hvilken sammenheng? Tinder? 

 

Jeg sender kun en; "Hei, hva med å møtes for et glass vin en dag?" så avtaler vi heller noe annet når de svarer, da vet jeg hvertfall at de er interessert, som de jo er når de har sveipet høyre?

 

Er logikken her feil? Hva "snakker" dere om? kjipt å tekste om ting du kan spørre om face to face?

 

Til TS, ta det lugnt, det virker for tidlig å henge seg opp i ei jente, kan du ikke snakke med litt flere du også, så slipper du å vente på svar..? 

Lenke til kommentar

Dumt å spørre om å treffes med en gang. Veldig mange sier nei til det, og da har man rotet det til. Virker veldig spesielt å si ja.

I min mening ber man om møte så snart som mulig for å unngå å kaste bort hverandres tid og å bygge opp urealistiske forventninger. De fleste mennesker merker en potensiell partner nesten umiddelbart når vi ser og opplever hverandre i virkeligheten og i min mening så er den største feilen de fleste gjør nettopp at de utsetter dette for lenge og skaper en kunstig relasjon.

 

Men jeg er enig i at veldig mange antagelig opplever det som skremmende å møte noen utenfor en trygg boble bak et tastatur eller en mobilskjerm. Jeg synes slike er greit å få sortert bort først som sist så man kan fokusere på de som vet hva de vil ha og går for det.

Lenke til kommentar

Dumt å spørre om å treffes med en gang. Veldig mange sier nei til det, og da har man rotet det til. Virker veldig spesielt å si ja.

Hvorfor er det dumt?

At noen sier nei er i mine øyne en fin måte å skille klinten fra hveten. Jeg tenker heller aldri at jeg har "rotet det til" heller tvert om - det har spart meg for energi? Når de sier ja, vet jeg derimot at de er skikkelig interessert :)

 

Småprat er i tillegg bare kjipt, og spesielt hvis man bruker tid på de matchene som ikke er spesielt interessert?

 

I min mening ber man om møte så snart som mulig for å unngå å kaste bort hverandres tid og å bygge opp urealistiske forventninger. De fleste mennesker merker en potensiell partner nesten umiddelbart når vi ser og opplever hverandre i virkeligheten og i min mening så er den største feilen de fleste gjør nettopp at de utsetter dette for lenge og skaper en kunstig relasjon.

 

Men jeg er enig i at veldig mange antagelig opplever det som skremmende å møte noen utenfor en trygg boble bak et tastatur eller en mobilskjerm. Jeg synes slike er greit å få sortert bort først som sist så man kan fokusere på de som vet hva de vil ha og går for det.

 

Helt enig, og har i tillegg inntrykk av at jenter syns det er bra med en kar som insjer og som kan prate for seg face-to-face 

Lenke til kommentar

Det er dumt fordi mange kvalitetsdamer vil si nei, med god grunn. Hvorfor treffe en person som man vet svært lite om? Hvorfor sånt hastverk?

 

Enig i at det er en fordel å treffes relativt kjapt, men å spørre om å treffes i løpet av de første meldingene virker helt feil.

Lenke til kommentar

Det er dumt fordi mange kvalitetsdamer vil si nei, med god grunn. Hvorfor treffe en person som man vet svært lite om? Hvorfor sånt hastverk?

 

Enig i at det er en fordel å treffes relativt kjapt, men å spørre om å treffes i løpet av de første meldingene virker helt feil.

 

Ja altså det er alltid en risiko for at noen bra sier nei, men igjen, det er en fin måte å skille ut de som er interessert. Mange bra damer som er villige til å ta et hit også - så lenge man ikke ser ut som en slask/gymhai på bildene.

Lenke til kommentar

Det er dumt fordi mange kvalitetsdamer vil si nei, med god grunn. Hvorfor treffe en person som man vet svært lite om? Hvorfor sånt hastverk?

 

Enig i at det er en fordel å treffes relativt kjapt, men å spørre om å treffes i løpet av de første meldingene virker helt feil.

Med god grunn er vel diskutabelt. Om man er uinteressert er det åpenbart en god grunn.

 

Hvorfor treffe noen man vet lite om? For å bli kjent. Initiativet bør selvfølgelig tydeliggjøre at dette handler om en potensielt romantisk innledning og da gir grunnen seg selv både til tilslag og avslag.

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...