Gå til innhold

Listhaug kaller biskoper for politikere


Anbefalte innlegg

 

– Menneskerettskonvensjonen er hovudproblemet

Frp-nestleiaren er kritisk til å gi meir makt over asylpolitikken til EU i Brussel, og peiker på den europeiske menneskerettskonvensjonen som hovudproblemet, særleg tolkinga og praktiseringa av den.

Også Den norske kyrkje får høyre det, fordi ho meiner at dei engasjerer seg for mykje på ei politisk side. Kjærleiken til barndomens kyrkjebygg i Ørskog, er den einaste grunnen til at ho framleis er medlem av kyrkja, skriv Listhaug.

– Eg har ingenting til overs for «politikarane» som styrer kyrkja, biskopane.

 

Interessant side som jeg ikke kjente om Listhaug. Hun har selvsagt helt rett i at religiøse ledere er politikere. Eller er noen av dere uenige?

 

Sitatet er i fra Nrk:

https://www.nrk.no/norge/listhaug-om-tale-pa-islamkonferanse_-_-eg-har-aldri-vore-sa-redd-1.14259415

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, norske prester er noen hanreier uten like. Hadde de styrt landet hadde vi blitt Norgistan over natten. Svenske tilstander, Malmø deluxe. Det er bra at Listhaug, som vår egen Jean D'Arc tar for seg presteskapet. Det har gått helt av sporet.

 

Jeg vet ikke om biskopene er politikkere, men de blander seg opp i politikken, de er en del av kokkovenstre i fra USA og Sverige, som må bekjempes. Og det er ikke å si at prester ikke kan være kule trendy folk. Men de skal faktisk være moralens voktere, når folk sier at de er homofile så skal de være upopulære å si: Hei, du kan ikke få barn med samme kjønn, det blir ensomt når du blir gammel, jeg tror ikke dette er bra for deg, du må prøve å overgå denne synden. Og om homofile ikke liker det, så er det greit, men det er ikke noe folk sier fordi de hater homofile, det er bare sjelden good business sammenlignet med heterofil familie, en klarer å knipe igjen øya og ha sex med sin eldende kone en gang i mnd. Det er jo hva alle heterofile menn over 50 må gjøre, de liker jo stramme damer på 20 fortsatt, men de er en mann med ansvar for husstanden og en del av det er å ha sex med sin kone.

 

På samme måte skulle prestene sagt: Nei, vi vil ikke ha muslimer og vi vil heller ikke ha for mange unorske folk her, fordi det undergraver norsk kultur og identitet. Dette vil over tid føre til at vi ikke kan opprettholde det gildet som gjør at folk ønsker å innvandre til Norge, som igjen gjør at vi ikke stiller like langt frem i køen når vi tilbyr innreise og jobb til spesialister utdannet over hele verden som vi ønsker oss å ha som borgere. Mange av disse innvandrerne er ikke ønsket som borgere, de skyller i land her som rakved, men de er mindre nyttige pga. lav iq og analfabetisme. De er en byrde på hele landet. Veldig upopulært nå, men veldig nødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...