Gå til innhold

For stor harddisk?


mhagen3

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal innstallere win xp på en maskin jeg nettopp har satt sammen. P-III 350 Mhz med 40gb. Når jeg har kjørt første delen av av innstallasjonen (formatering og kopiering av filer og skal restarte maskinen, begynner den på innstallasjonen igjen. Hvis jeg tar ut cd-en, får jeg bare feilmeldingen "feil under lastingen av operativsystemet".

Mulig dette emnet skulle vært under "programmer", men jeg har en mistanke om at dette har med enten hovedkort, prosessor eller minne å gjøre.

Noen tips?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Skal innstallere win xp på en maskin jeg nettopp har satt sammen. P-III 350 Mhz med 40gb. Når jeg har kjørt første delen av av innstallasjonen (formatering og kopiering av filer og skal restarte maskinen, begynner den på innstallasjonen igjen. Hvis jeg tar ut cd-en, får jeg bare feilmeldingen "feil under lastingen av operativsystemet".

 

Mulig dette emnet skulle vært under "programmer", men jeg har en mistanke om at dette har med enten hovedkort, prosessor eller minne å gjøre.

 

Noen tips?

Hmmmm...hva hadde for stor harddisk med det å gjøre? Jeg har nettopp satt opp en gammel PII 350 mhz selv, kjører 80 gig på den uten probs - så diskstørrelsen er det nok ikke?

Lenke til kommentar

Du bør sjekke at harddisken er satt opp riktig i BIOS, høres for meg ut til å være et problem relatert til at maskinen ikke har skikkelig kontakt med harddisken. Maskinen vil jo under alle omstendigheter boote på windows-plata, starte første del av installasjonen, og når du restarter litt uti installasjonen og den skal til å jobbe opp mot harddisken, så skjærer det seg. Kan også være at disken rett og slett er jumpet feil, eller at f.eks CD-rom er jumpet feil i forhold til disken hvis de står på samme kabel. Mitt tips er altså BIOS-settings for harddisken eller jumpere på disk/CD-rom

Lenke til kommentar
Du bør sjekke at harddisken er satt opp riktig i BIOS, høres for meg ut til å være et problem relatert til at maskinen ikke har skikkelig kontakt med harddisken. Maskinen vil jo under alle omstendigheter boote på windows-plata, starte første del av installasjonen, og når du restarter litt uti installasjonen og den skal til å jobbe opp mot harddisken, så skjærer det seg. Kan også være at disken rett og slett er jumpet feil, eller at f.eks CD-rom er jumpet feil i forhold til disken hvis de står på samme kabel. Mitt tips er altså BIOS-settings for harddisken eller jumpere på disk/CD-rom

Hei!

 

Hardisken er jumpet slik at kabelen bestemmer master / slave. Står på egen kabel. CD-rom master på den andre kabelen. Står lite i biosen - bios søker opp enhetene på hver oppstart...

 

Det som er rart er jo at installasjonsprogrammet klarer å installere en hel masse filer på harddisken, men klikker etter restarten.

 

- Bootup rekkerfølger: a, cdrom, c

 

- Specs: Jepp, det er nok P-II 350Mhz...

Endret av mhagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...