Gå til innhold

MS Intellmouse Explorer - Kabelbrudd en vanlig feil?


Anbefalte innlegg

Nå har min andre MSIE mus tatt kvelden. Kabelbrudd i festet på musen igjen. Begge gnagerene holdt i ca. 8-9 måneder før de tok reper'n.

 

Ja - jeg har plass nok på pulten.

Nei - kabelen blir ikke overstrukket eller røsket i, men den får mye mosjon når jeg spiller UT, RTCW, MoHAA o.l.

 

Jeg bruker PC'en MYE! Minst 5-6 timer hver dag (etter jobb) - men det er påfallende at begge disse tar kvelden på eksakt samme måte etter like lang tids bruk.

 

Er det andre som har hatt samme problem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min MSIE mus har ganske enkelt dødd etter en kort periode med "vakkel", dvs ved å dytte litt på kabelen kunne man en periode få den til å spille...

 

Er bare litt lei av at MS musene bare dør...

 

Jeg har faktisk en original MS Mouse 1.0 med eget ISA kort og emballasje og hele pakka. Den holdt i mange år, den... men den nye MSIE musa har så langt feilet meg to ganger på relativt kort tid.

 

Er det andre som har MOTSATT erfaring? At MSIE musa IKKE har forvoldt dem problemer ved hyppig bruk over lang tid?

 

Er det noen som har egen erfaring med både MSIE trådløs og Logitech trådløs og kan gi en objektiv vurdering av dem? Tenker særlig på ergonomi, kresenhet på underlag, men også litt på den mer subjektive oppfatningen av "feeling"?

Lenke til kommentar

Har ikke no erfaring med den MS musa sjøl, men det er et velkjent problem på intellimouse explorer at kabelen er helt på trynet. Spes. i første utgaven av den musa var det MASSE problemer, og det ser ikke ut til at det er veldig mye bedre nå.. :sad:

 

Løsninga er å holde seg unna den modellen, skal du ha optisk får du heller velge Logitech.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Happy end!

 

Skrev mail og fikk etter et par telefonsamtaler tilsendt ny mus kostnadsfritt fra Microsoft Norge. Det er 5 års garanti på slike, og siden de ikke har vært i handelen i 5 år, var det ikke noe problem.

 

Takk til Microsoft Norge - og så får man håpe at det ikke bare var på grunn av tittelen min eller fordi jeg jobber i et kjent selskap at servicen var såpass god.

 

Kjøpte i mellom tiden en Logitech Dual Optical, og den er slett ikke verst den heller.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-04 10:24, [email protected] skrev:

men den får mye mosjon når jeg spiller UT, RTCW, MoHAA o.l.



 

Hm da anbefaler jeg logitech wingman gaming mouse. Vet ikke om de selger de lenger, men de er god som gull så kommer du over en.. Kjøp den :smile:. Har hatt en nå i et år og den er forstatt like sprek, og jeg spiller myyyye fps.

 

PS :ikke la deg lure av de optiske musene. de suger skikkelig. Det gjelder også andregenersajon med dualhead og alt det der. kan pokker meg ikke sikte med de musene.

 

Kule rules! pluss en god kabel :grin:

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig at de optiske suger :smile:

 

Mitt spill fikk i alle fall et betydlig oppsving med optisk mus (MSIE). Stopper eksakt på samme sted hver gang, dersom man har riktig underlag. De er adskillig mer kresne enn man skulle tro.

 

Har slitt ut 3-4 ordinære matter med teflontopp. Når ruglene i teflonen er nedslitt, får musa av og til litt hikke (type "headspin" i UT).

 

Har ei vevd matte uten trykk med gummibunn, og den er det beste jeg har funnet så langt.

 

Jeg har ikke brukt min nye Logitech Dual Optical så lenge, men den kjennes riktig ut.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en Intellimouse Explorer 1.0 i 9 måneder, og nå har jeg hatt Intellimouse Explorer 3.0 i 6 måneder. Begge har fungert helt supert.

 

Men 3.0 er endel bedre enn 1.0. Både fasongen og ytelsen er bedre (6000 bilder/sek på 3.0, 1500 bilder/sek på 1.0)

 

Jeg vil anbefale dere som har problemer med kabelen (eller vil sikre dere mot dette) å kjøpe en Mouse Bungee fra http://www.microplex.no

 

Det har jeg og den fungerer utmerket. Aldri noe mer rykk og napp i ledningen. Se for eksemple disse testene:

 

http://www.systemlogic.net/reviews/hardwar...erglide/bungee/

 

http://www.hardwaremasters.com/cgi-bin/ind...de_bungee/index

Lenke til kommentar

Kjøpte en MS Wheel Mouse (ca kr 350,-) for 3 år siden. Den er like god i dag som den var da jeg kom hjem fra butikken! Og jeg bruker datamaskinen minst 4-5 timer pr dag, med en god del FPS-spill.

 

Har allikevel nettop kjøpt en MS Intellimouse Optical, og med en musematte i filt er den MYE bedre enn en "konvensjonell" mus! Så hvis den optiske gnageren gir deg trøbbel kan jeg anbefale deg en tur innom IKEA hvor du kan få en helt kurant filtmusematter for kr 10,- :grin:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...