Gå til innhold

Å aldri gi mobilen en omstart - gjør det noe?


hoodoo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg jobbet for en del år siden for en av de store mobiloperatørene.

Vi erfarte da ofte f.eks dette:

Kunde har vært på hytta si uten dekning / dagstur til Sverige

Kunde kommer til dekning igjen/tilbake til Norge og 3 av 4 ting virker:

1. Ringe ut

2. Motta samtaler

3. Sende sms

 

Å ta i mot SMS virket derimot ikke.

 

Av og til virket alt unntatt mottak av samtaler/ringe ut ut...det var forskjellig fra gang til gang.

 

Dette lot seg alltid løse ved at kunden skrudde mobil av og på, noe de ikke hadde prøvd før vi ba de gjøre det.

 

Derfor lurer jeg: har det noe å si at en smarttelefon type iPhone eller Samsung Galaxy A8 står på hele døgnet i ukesvis? Dette fordi vi på jobb har slike vakttelefoner og korrekt mottak av samtaler og sms er viktig.

 

hilsen

Ove

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SMS ligger i en kø og blir i begynnelsen forsøkt levert ofte, og deretter blir forsøkene gjort med lengre og lengre intervaller. Sånn du forklarer det virker det mest som SMS-systemet henger igjen og ikke blir like raskt oppdatert for mottak som for tale/aktiv aktiv basestasjon som mobilen kobler seg opp mot.

 

De andre kommunikasjons-problemene har jeg ikke noe fornuftig formening om så lenge noe virker, eller kan det være at noe er justert i mobilen som må tilbakestilles. F.eks aktive frekvensbånd og hvilken type teknologi som skal brukes mot basestasjon.

 

Mobiler som står på lenge kan utvikle symptomer fordi latente problemer i programvaren gjerne utvikler seg til problemer over tid når telefonen blir brukt, så det er lurt å slå den helt av og på av og til. Du får også resatt status mot basestasjon når du melder deg helt av og så på igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...