Gå til innhold

Nytt selvbygg til Bilderedigering


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Tiden er inne for å sette i sammen en ny maskin, denne skal i hovedsak brukes til bilderedigering og lett video på sikt.

 

Har sett på kabinett og Cpu og blir fort usikker på resten( utsetter GPU inntil videre)

 

Fractal Design Define R6

I7 8700K

,Noctua NH-D15S

 

Ser disse greie ut?

 

trenger videre :

Hovedkort med nettverkskort og blåtann

strøm

ram

SSD(ca 500GB)

2x4GB snuredisk til lagring

Noe mer?

 

Setter pris på forslag:-)

Endret av allak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det meste av HW ute på markede vil fungere, og ytelsen vil selvsagt kunne variere noe, avhengig av pris (noe du selvsagt ikke har satt tak på så da plukker du det dyreste av alt som en generell regel som gir ytelse men ikke nødvendigvis mest ytelse for penga).

 

Hvorfor spør du ikke om skjerm - det er jo kjempeviktig mhp bilderedigering. Og mus óg, siden det har en tendens til å bli mye manuell justering - og jeg har testa mices til 99 kroner - det funker veldig dårlig til bilderedigering :shrug:

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Har sett litt på Asus ROG Maximus X Hero. Er dette et godt kort? har vel også innebygd wifi og blåtann... Men kom gjerne med et rimeligere alternativ som er godt!?

 

Skjerm og mus har jeg kontroll på, har en Benq PD3200 u-t som jeg er godt fornøyd med. I7 8700K kan vel levere 4K i den innebygde Gpuen, og hovedkortet kan støtte dette via HDMI?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...