Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Skal søke om dagpenger i ny kommune.


Carma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge du har fått redusert arbeidstida med minst 50% i ein jobb der du har hatt stor nok inntening, samt at du er reelt arbeidssøkande så har du rett på dagpengar.

 

Så vidt eg kan sjå så må du ikkje ha ein bustad, men NAV legg folkeregistrert adresse til grunn. Folkeregistrert adresse er det som avgjer kva NAV-kontor du skal henvende deg til, og fungerer også som ei vertifisering på at du er den du hevder.

Dersom du står registrert utan fast bopel så er det sjølvsagt dette dette du oppgir, men då må du pårekne at NAV ber om ytterligare detaljar om kvar du bur og oppheld deg.

Lenke til kommentar

Så lenge du har fått redusert arbeidstida med minst 50% i ein jobb der du har hatt stor nok inntening, samt at du er reelt arbeidssøkande så har du rett på dagpengar.

 

Så vidt eg kan sjå så må du ikkje ha ein bustad, men NAV legg folkeregistrert adresse til grunn. Folkeregistrert adresse er det som avgjer kva NAV-kontor du skal henvende deg til, og fungerer også som ei vertifisering på at du er den du hevder.

Dersom du står registrert utan fast bopel så er det sjølvsagt dette dette du oppgir, men då må du pårekne at NAV ber om ytterligare detaljar om kvar du bur og oppheld deg.

Planen er å flytte til en annen kommune, men jeg har ikke tenkt å kjøpe noe. Muligens leie et sted, eller bo på hytta i den kommunen. Eller bo hos søsteren min. jeg kan melde flytting til hennes adresse foreks. 

Lenke til kommentar

Hytte er problematisk, siden det er en fritidsbolig. Dog, så kan du melde flytting til f.eks din søster, i folkeregisteret. Men, faktisk bo en annen plass.

Hvis NAV spør om en leiekontrakt hos din søster, ja, så skriver dere en. 

Det er ofte lurt hvis man ønsker bostøtte. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...