Gå til innhold

Full forvirring rundt norsk lansering av Apple Watch med 4G


Anbefalte innlegg

Jeg håper dette betyr at Stainless Steel modellene vil bli tilgjengelig også?

 

Etter å ha hatt Stainless Steel av Series2 er det uaktuelt å nedgradere til Aluminium. :p

 

Ikke minst: safirglass. DET er derfor jeg hat series 3 med Stainless steel og det glasset.

 

Venter bare på at Apple og/eller Telenor får ut fingeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En positiv ting ut av dette er jo at om man kjøper brukt så kan man vite at maskinen ikke er "hjemmereparert" og laptopen nå består av tredjeparts noname "billig" skjerm. Tror det meste som flyter på facebook bruktmarkedet av ipad og iphone er ting som har fått

knust skjerm o.l og som er reparert uten at det blir opplyst om det i annonsen...

 

Dog kunne jo de latt produktet fremdeles virke og heller ha en egen info del i innstillinger som fortalte at dette produktet

var reparert på av uautorisert personell.

Lenke til kommentar

 

Folk kjøper hva de vil ja.. Men skjønner fortsatt ikke hvordan noe som ser ut som en barneleke med rotete meny skal være bedre enn noe som faktisk ligner en klokke med skikkelig meny og mer fleksibelhet

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor noen kjøper Carlsberg Pilsner ovenfor [sett inn hva jeg foretrekker her], at de gidder å bo i [sett inn by her] når de kan bo i [sett inn annen by her] eller kjøper sitronis over sjokolade. Samtidig forstår jeg folk har ulike preferanser, dermed gidder jeg heller ikke å legge meg opp i det. Folk er forskjellige. For alt du vet kan det godt hende noen har lyst på noe som ikke ligner på en klokke, og det burde strengt tatt være likegyldig for deg. 

 

 

Poenget mitt er at vi ser de samme kommentarene (som oftest fra de samme folka) i de aller fleste artiklene som omhandler Apple. Det kan virke som mange simpelthen drives av negativitet. Jeg ser simpelthen ikke poenget i å legge seg opp i hva andre har lyst å kjøpe eller eier. 

Kunne ikke vært mere enig.

Lenke til kommentar

eSIM støttes av både Telia og Telenor.. Men det er en software oppdatering fra Apple som kreves.

Dette var jo bekreftet for flere dager siden....

 

 

Dette stemmer ikke helt.. Det er eSIM støtte i iPhone, ikke apple watch som krever en software oppdatering. Apple watch krever at telefon selskapet legger inn integrasjon for apple watch appen slik at eSIMén kan lastes inn i klokka.

Lenke til kommentar

Dette stemmer ikke helt.. Det er eSIM støtte i iPhone, ikke apple watch som krever en software oppdatering. Apple watch krever at telefon selskapet legger inn integrasjon for apple watch appen slik at eSIMén kan lastes inn i klokka.

Stemmer helt jo.. Apple må få ut fingeren.

Var jo skrevet om det denne uken på flere norske nettsider. Var vel også bekreftet av operatørene.

Andre enheter fungerer med eSIM allerede.

Lenke til kommentar

Stemmer helt jo.. Apple må få ut fingeren.

Var jo skrevet om det denne uken på flere norske nettsider. Var vel også bekreftet av operatørene.

Andre enheter fungerer med eSIM allerede.

 

 

Så det er derfor min apple watch har en fungerende eSIM? For at apple ikke har kommet ut med en oppdatering for å slå på funksjonaliteten?

Lenke til kommentar

 

Dette slår aldri feil. La nå folk få lov til å kjøpe hva de vil uten at man må slenge med leppa.

Folk kjøper hva de vil ja.. Men skjønner fortsatt ikke hvordan noe som ser ut som en barneleke med rotete meny skal være bedre enn noe som faktisk ligner en klokke med skikkelig meny og mer fleksibelhet

Nå er Apple watch 4 også en dyr leke, faktisk så ligner firkantede formen mer som en flashy sak enn en klokke!

 

Den digitale kronen kan ikke måle seg med ringen rundt Galaxy watch.

Lenke til kommentar

Nå er Apple watch 4 også en dyr leke, faktisk så ligner firkantede formen mer som en flashy sak enn en klokke!

 

Den digitale kronen kan ikke måle seg med ringen rundt Galaxy watch.

 

 

Som en som har brukt galaxy gear S3 og apple watch så er min personlige mening at en firkantet skjerm er mye mere oversiktlig enn en rund skjerm.

Når du har en rund skjerm så vil all tillegsinformasjonen nødvendigvis måtte vises innenfor minutt merkene på klokke fjeset. Her er det ikke mye plass samt det er et problem at viserene på klokka vil dekke over komplikasjonene til forskjellige tider gjøre det vanskelig å lese informajonen som er der. Til tekstvisning så er det også en ulempe med en rund skjerm da du ikke har mye plass til å vise text.

 

En firkantet skjerm kan vise komplikasjoner i de 4 hjørnene rundt klokke fjeset der de aldri vil være tildekket av viserene. Det er også plass til mye mere tekst på en firkantet skjerm. 

 

Personlig så er jeg villigf til å ofre den  forskjellen i utforming en firkantet skjerm gir klokka vs en rund skjerm. 

 

Når det gjelder ringen vs krona til apple så er jeg enig i at når du først har en rund klokke så er det å rotere ramma mye mere brukervennlig enn å rotere en liten knapp. Men det at du har en firkantet klokke gjør at du ikke kan ha en roterende ramme og da er krona til apple ett godt alternativ som det er fysisk mulig å implementere.

 

Samsung har laget en klokke som ikke står tilbake for apples klokke men der de kommer til kort er i sitt valg av operativsystem og det begrensete antall apper som det gir deg tilgang til. Her har apple en stor fordel og det at samsung har valgt tizen isteden for android wear gjør at de har splittet det lille android wearable markedet i to. Dette gjør det enda vanskeligere for utviklere å lage applikasjoner for plattformene da målgruppen blir så liten at det ikke vil lønne seg i mange tilfeller.

 

Apple gjør heller ikke alt riktig. I mine øyne er deres manglende støtte for android et stort hinder for at de vil konkurrere ut alle de andre plattformene. Hvis de hadde laget en god implementasjon av klokke appen sin for android så vill jeg ikke gi samsung og google store sjansene til å overleve i wearable markedet. 

Endret av Emigranten
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stemmer helt jo.. Apple må få ut fingeren.

Var jo skrevet om det denne uken på flere norske nettsider. Var vel også bekreftet av operatørene.

Andre enheter fungerer med eSIM allerede.

 

Så jeg kan aktivere e-sim på Pixel 2XL som støtter dette altså? nei det er ikke sånn e-sim fungerer..

Lenke til kommentar

Nå er Apple watch 4 også en dyr leke, faktisk så ligner firkantede formen mer som en flashy sak enn en klokke!

 

Den digitale kronen kan ikke måle seg med ringen rundt Galaxy watch.

Firkantede formen ligner en leke?

Ikke noe som er "flashy" med den.

 

Den digitale kronen gjør nøyaktig det samme som ringen rundt Galaxy Watch så kan såklart måle seg. Finnes også klokker som har digital krone på siden slik som Apple Watch. Som gjør nettopp det samme.. Så øitt merkelig du påstår en identisk funksjon ikke kan måle seg?

Lenke til kommentar

Da har oppdateringen kommet da.. Ikke noe mer mystisk enn det..

 

Eller du tok feil. Jeg har brukt eSIM på min apple watch siden jeg kjøpte en series 3 for ett år siden. Siden series 3 med LTE kom ut i fjord på denne tiden så har den støttet eSIMM hos operatører som har støtte for apple watch. Det er som jeg sa iphone XS som ikke har fått software oppdateringen som lar deg bruke den innebygde eSIM´en

Lenke til kommentar

Eller du tok feil. Jeg har brukt eSIM på min apple watch siden jeg kjøpte en series 3 for ett år siden. Siden series 3 med LTE kom ut i fjord på denne tiden så har den støttet eSIMM hos operatører som har støtte for apple watch. Det er som jeg sa iphone XS som ikke har fått software oppdateringen som lar deg bruke den innebygde eSIM´en

Eller jeg hadde rett..

Watch series 3 ja...? Vi snakker om 4ern nå?

Det er som operatørene selv sier.. At du påstår noe annet enn operatørene selv vet vi alle er direkte løgn?

Lenke til kommentar

Eller jeg hadde rett..

Watch series 3 ja... Vi snakker om 4ern nå

Det er som operatørene selv sier.. At du påstår noe annet enn operatørene selv vet vi alle er direkte løgn

 

Du er klar over at jeg bor i et land hvor apple watch lte har vært støttet siden launch av series 3 i fjor? Ved launch var det 2 av telefonselskapene her som hadde integreringen mot apple watch klar. Runt juletider kom den 3dje med støtte. Det at noen som faktisk har erfaring med bruk av apple watch og eSIM har erfaringer som motsier dine synsinger betyr jo selvfølgelig at de lyver og du har rett...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...