Gå til innhold

Reklamasjon tar lang tid


Synchroz

Anbefalte innlegg

Jeg leverte inn en PC til reparasjon for snart 6 uker siden (tirsdag er det 6 uker). Jeg fikk beskjed 31. august at feil var funnet, og reservedeler bestilt. Siden da har statusen ikke blitt endret, og de venter enda på reservedeler. Jeg har purret ved butikken jeg leverte PCen, og får beskjed at de purrer videre til verksted. 

 

Jeg har fått en låne-PC som ikke duger særlig til mitt bruk (studerer). Den er stor, tung, treg og får så vidt plass i sekken min. Dette godtok jeg ettersom jeg vet det ikke er lett for butikker å tilby optimal låne-PC for alle, og jeg så ikke for meg at det skulle ta så lang tid som det har tatt. 

 

Hvor lenge kan de holde på slik? Hva kan jeg gjøre? Jeg har som sagt mottatt låne-PC, men vil ikke sitte med den lenger enn strengt tatt nødvendig nå. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å tidligere ha jobbet i bransjen er min erfaring at forventet servicegang er 14-21 dager, men at det ofte går fortere. Seks uker er for lenge.

 

De fleste produsenter tilbyr kreditering av maskinen ved for lang service, eller hvis reservedeler ikke kan skaffes. Ofte er denne grensen 10-14 dager etter at delene er bestilt - skjer det ikke noe etter det, så kan i utgangspunktet butikken søke kreditering, slik at en annen løsning kan organiseres. Ofte ender det med at du som kunde enten får en ny, lik/tilsvarende maskin eller kjøpssummen tilbake dersom det ikke lenger finnes et tilfredstillende alternativ til den prisen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...