Gå til innhold

[Løst] Ny gaming skjerm - Asus PG278Q


niqen

Anbefalte innlegg

Jeg venter også  :green:

 

PS: Det er win/loss ratio som sier noe hvor god man egentlig er. Høy KD er lett å får, så lenge man er feig nok. Typisk med tanks, sniper etc... Altså være lite teamspiller.

 

lol så man kan ikke være en god team spiller om man bruker tanks eller sniper? Det kommer vel ann på hvordan man utfører disse oppgavene? Som med alle andre valg.

Hvilken game mode man spiller avgjør vel også til en hvis grad hvilken "oppførsel" som fører til seier.

I Bf1 spiller jeg mest TDM i det siste, da er det ikke annet enn positiv K/D som teller og høyest mulig ratio på denne.

 

"Feighet"i spill gir som regel ingenting, i hvert fall ikke høy K/D, men mange har en misoppfatning og ser ikke forskjell på "feighet", smartness og god taktikk  når enkelte fokuserer på høy K/D, for noen er dette viktigere enn andre.

 

Edit: Høy win /Loss er heller ikke noe problem og oppnå, det er bare og velge de "rette" vennene så ordner det seg bra.

Er det ikke og ha det moro som er det viktigste for de fleste og velge de man trives og spille sammen med som er det viktigste da?

 

Som sagt jeg spiller ikke for og bli best, kun for og ha det gøy og gjøre mitt beste for de jeg spiller sammen med normalt, eller sammen med andre kan jeg de sette meg andre ting fore til en hvis grad enn og yte best mulig for teamet, men da ofte utenfor Squads.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lol så man kan ikke være en god team spiller om man bruker tanks eller sniper? Det kommer vel ann på hvordan man utfører disse oppgavene? Som med alle andre valg.

Hvilken game mode man spiller avgjør vel også til en hvis grad hvilken "oppførsel" som fører til seier.

I Bf1 spiller jeg mest TDM i det siste, da er det ikke annet enn positiv K/D som teller og høyest mulig ratio på denne.

 

"Feighet"i spill gir som regel ingenting, i hvert fall ikke høy K/D, men mange har en misoppfatning og ser ikke forskjell på "feighet", smartness og god taktikk  når enkelte fokuserer på høy K/D, for noen er dette viktigere enn andre.

 

Selvfølgelig kan man det :)

 

Post gamertaggen din i BF da :)

Lenke til kommentar

Trenger nok ikke noen profesjonell kalibrering av skjerm her altså, jeg er ikke DER, i Photoshop.

Som nevnt er jeg i all hovedsak ute etter en skjerm med 1440p, 120 hz+, IPS, TN eller VA med

lav input lag. TN fungerer som nevnt sikkert kjempefint det også, men disse innsynsvinklene

drar meg litt bort fra denne paneltypen. Har selv en kompis som har en TN-skjerm, og

når man sitter ved siden av og ser på spilling eller venter på tur så ser det regelrett stygt ut  :hmm:

 

Er vel derfor IPS er litt mer forlokkende. Skulle vel aller helst gått midt i mellom med en knallgod

VA-skjerm, men de vokser absolutt ikke på trær, og mange av dem har FreeSync, noe som jeg

ikke er særlig tjent med ettersom jeg skal ha et GTX eller RTX-kort i min PC.

 

En kan jo håpe på et knallgodt tilbud her eller der, men det blir uansett en Asus ROG Swift-skjerm.

 

K/D ratio o.l får jeg vente med å uttale meg noe om frem til jeg faktisk har satt opp hele PC'en,

men kan ikke se for meg at det blir pent eller pyntelig til å begynne med..  :rofl:

 

Hvis di bryr deg om K/D bør man vel operere med 2 stk ID, ett til man når "akseptabel K/D for så skifte til ny ID.

Samme når det gjelder W/L til man har funnet de "rette" vennene

 

Alt som har noe og si for den egen oppfatning av skjerm er hva slags skjerm man kommer fra, har den tidligere hatt dårligere prestasjoner vil en ny skjertm, selv om den er langt fra den beste oppleves som meget god til spilling.

Men kommer du fra en skjerm med 1 ms og 120Hz kommer du trolig ikke til og synes IPS skjermmene er bedre, heller dårligere til gaming. 60Hz og 1 ms da vil nok ikke forskjellen opplevd kunne forsvare prisen til fps gaming hvis skjermen ellers har et brukbart panel.

 

Men uansett så hopp på PG279Q hos Elkjøp om du skal ha en slik, synes prisen der var meget god..... spør de om dette er en "Fabrikk" "overhalt" skjerm, de fikk vært mange av disse i retur av forskjellige årsaker.

For all del om det er en slik overhalt skjerm er det kanskje det tryggeste for disse er nok testet relativt godt, i så fall vil sjansen for og få en skjerm med feil være relativt liten.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan man det :)

 

Post gamertaggen din i BF da :)

 

Baggiebridges

 

Det eneste jeg har brukt etter de første BF spillenei disse, spilte de ikke så mye.

 

I crysis har jeg hovesaklig brukt baggiebridges, dog var innom evilpeter, slowfoot, edtoo, tror ikke det flere, kanskje slowhand med/uten et nr etter.

 

Og hva så er Nizzens gamer tag i BF1? KYRRE S sin også for den del?

Lenke til kommentar
Alt som har noe og si for den egen oppfatning av skjerm er hva slags skjerm man kommer fra, har den tidligere hatt dårligere prestasjoner vil en ny skjertm, selv om den er langt fra den beste oppleves som meget god til spilling.

Men kommer du fra en skjerm med 1 ms og 120Hz kommer du trolig ikke til og synes IPS skjermmene er bedre, heller dårligere til gaming. 60Hz og 1 ms da vil nok ikke forskjellen opplevd kunne forsvare prisen til fps gaming hvis skjermen ellers har et brukbart panel.

Kom selv fra en 1ms/144 og har ikke merket noe stor forskjell ved å gå til ips :) 

 

Vil våge å si at light boost er en viktigere feature enn g-sync dersom det går mye i esport-spill

Lenke til kommentar

Kom selv fra en 1ms/144 og har ikke merket noe stor forskjell ved å gå til ips :)

 

Vil våge å si at light boost er en viktigere feature enn g-sync dersom det går mye i esport-spill

 

Bruker ikke G-sync, settter settings i spill så man ikke trenger g-sync.

Så gjør man dette kan man vel like gjerne ha en Freesync skjerm eller hva alle disse tingene heter

 

Jeg har en defekt nakke som ofte kan påvirker syn og hodet for øvrig og trolig derfor har jeg svært liten toleranse for uskarphet og smearing.

 

Hadde det ikke vært for at diverse testere gjentagende klager over smearing på VA skjermene hadde det vært fristet og prøve en av de raskeste VA skjermene.

Fikk prøve  en Acer VA (mener det var g-sync)buet skjerm i 2-3  minutter hos Elkjøp. Da jeg spurte om og få låne en stol var svaret kontant at prøvingen var over, selv om jeg opplyste at om første inntrykket stemte ville jeg ha en slik en, eller kanskje nettop derfor ble testen avsluttet.

 

Editt: dog opplyste selger om at jeg kunne kjøpe skjermen og returnere den på angrefrist om ikke fornøyd

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Var på luftetur til Elkjøp nå i dag, der hadde de PG279Q på utstilling med strøm/PC.

Stor og flott, veldig smooth opplevelse i forhold til hva jeg var vant med fra tidligere skjermer.

 

Sist jeg hadde en gaming-PC hadde jeg nok en Eizo-skjerm, med en busslast ms og et dårlig

presterende panel. 

 

"Fabrikk-overhalt" har jeg ikke hørt om tidligere, så det vet jeg lite om gjelder for disse skjermene hos Elkjøp.

PG279Q ligger noen hundrelapper under PG28QR såvidt jeg kan se nå. 

 

Ettersom jeg ikke klarer å bestemme meg for hvilket HK jeg skal gå for, eller kabinett så har jeg

foreløpig ikke bestilt noe annet enn prosessor. Derfor jeg kikker såpass mye på skjerm,

litt mer bestemt for hva jeg ønsker der i gården.

 

Jeg lurte på om jeg ikke skulle kline til å prøve å finne noe brukt på 30"+, men etter å ha

kjapt kikket på PG279Q var denne i og for seg mer enn stor nok.

 

Jeg fikk dog ikke testet å endre kontrast og lysstyrke på skjermen i butikken, gikk ikke å trykke seg inn

på dette i menyen, av en eller annen grunn. Responsiv og fin var den ihvertfall!  :w00t:

 

Kyrre, jeg har også sett mye på buet VA. Men etter å ha testet litt hos en venn

fant jeg ut av at dette ikke var helt min greie. Sikkert en vanesak, men føltes litt

rart  :huh:

Lenke til kommentar

 

"Fabrikk-overhalt" har jeg ikke hørt om tidligere, så det vet jeg lite om gjelder for disse skjermene hos Elkjøp.

PG279Q ligger noen hundrelapper under PG28QR såvidt jeg kan se nå. 

 

 

 

 

Asus hadde en periode i hvert fall hvor man måtte finne seg i og få en reparert skjerm som erstatning for en man hadde fått RMA på, tror det gjaldt 278Q og 279Q, kan være kun disse det gjaldt da de fikk disse tilbake i hopetall på RMA

Lenke til kommentar

Misforstå du kanskje meg nå? Mente at med VA så er muligheten for skjerm som viser mer av terrenget, litt mer som med ex 3 skjermer, da ser en lettere den tusseladden som kommer snikende inn fra siden og samtidig beholde en anstendig fps/Hz

Tenker du på 21:9 format? Jeg har dette nå, ips. Det er litt kjipt noen ganger fordi det er mange spill som ikke støtter det. Så er man til med config editering og software for å prøve å fikse det .. men funker såder. Vurderer å skaffe meg en 16:9.

Lenke til kommentar

Tenker du på 21:9 format? Jeg har dette nå, ips. Det er litt kjipt noen ganger fordi det er mange spill som ikke støtter det. Så er man til med config editering og software for å prøve å fikse det .. men funker såder. Vurderer å skaffe meg en 16:9.

Tenkte på 21:9 ja, skulle vært mer spesifikk.

 

Nyere spill som BF1 og BF5 støtter vel dette?  Har støtte for 21:9 ikke sammenheng med støtte for 3 x monitorer i spill?

 

Hvordan synes du 21:9 fungerer i spill som støtter dette, og hvilkne spill spiller du 21:9 i?

Lenke til kommentar

Asus hadde en periode i hvert fall hvor man måtte finne seg i og få en reparert skjerm som erstatning for en man hadde fått RMA på, tror det gjaldt 278Q og 279Q, kan være kun disse det gjaldt da de fikk disse tilbake i hopetall på RMA

 

Hm, mye mulig. Men stort sett alt jeg har lest om disse skjermene er utelukkende positivt. Tror negativ omtale

ofte får.. mest omtale. Har gravd gjennom halve youtube, lest en endeløs mengde med reviews fra både førsteinntrykk til

personer som har hatt slkjermen(e) i flere måneder, og fellesnevneren er stort sett alltid den samme, veldig positive inntrykk.

 

Når var det dette med RMA i hopetall egentlig var en snakkis? Mye mulig dagens modeller ikke deler samme skavank(er).

Vet bare det jeg har lest, hørt og sett og etter en totalvurdering har disse skjermene mye godt gående for seg

Lenke til kommentar

 

snip

 

Her får du PG279Q tusen lappen billigere enn på Elkjøp: https://www.komplett.no/category/10073/demovarer/datautstyr/demo-skjermer?nlevel=10066%C2%A730004%C2%A710073&manufacturer=ASUS&sort=Price%3ADESCENDING&cnet-A00150-queryfacet=%5B146%20TO%20999%5D

 

Review fra Oktober 2015: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/asus_rog_swift_pg279q.htm

 

Du finner grundige tester på en del skjermer her: http://www.tftcentral.co.uk/

 

http://www.tftcentral.co.uk/awards.htm

 

Returen var såpass høy på begge Asus skjermer nevnt, spesielt PG278Q at  Asus hadde store problemer med og etterfylle med erstatnings skjermer.

Da jeg returnerte min PG278Q var det 2-3 måneders leverings tid på erstatnings skjerm, når jeg sendte tilbake min  PG279Q hadde de ingen estimat på hvor lang tid det ville ta og få ny skjerm, snakkis joda garantert var det det når Asus sleit såpass.

 

Edit: Asus endret noe på PG278Q etter en tid og da ble det mye bedre, husker ikke om Asus da endret modell nr eller om de gjorde som Asus som regel gjør ved oppdatering av produkter og ikke endre modell nr, slik gjør de det letter for oss forbrukere og gå i "fella" om man ikke sjekker serienr.

Endret av baggiebridges
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk forventer nok mer for 7-8 tusen ja .. var det bleed og/eller glow som var problemet da? Tipper det ..

 

Glow (ips glow) kan man redusere en del ved diverse triks, som lyssetting i rommet og bak monitor, eller redusere lysstyrke (brightness) på skjermen. Bleed kan man også redusere ved å åpne monitor og tape kantene (lol). Det er mye jalla paneler der ute, og ingen produksjon innen samme serie er lik. Synd.

 

Edit:

Jeg lener mot denne

https://www.prisjakt.no/product.php?p=4363866

Qled skal ikke gi bleed mente jeg. Og freesync 2 gjør at man kan sette 1ms responstid i OSD i FPS-spill om ønskelig (dette reduserer lysstyrke til 250 da..). Føler den er litt jack of all trades den der. For oss med AMD skjermkort.

 

Ikke meninga å hijacke tråden din. Jeg kikker på skjermer selv for tiden så er et interessant tema.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner.. nei altså, som Kyrre også nevner her, man forventer gjerne mer av en skjerm i denne prisklassen.

Veldig kjedelig å måtte returnere skjermen sin for så å vente flere måneder på en ny.

 

Har finlest gjennom demovareseksjonen på komplett, baggiebridges.
Personlig ville jeg nok satset på en ny skjerm for litt over 6 lapper fremfor en

demoskjerm som oppgis å ha bleeding eller død piksel. 

 

Når det er sagt er ikke litt bleed noe som nødvendigvis ødelegger selve skjermopplevelsen

nevneverdig for meg. Død piksel derimot, det er no-no. 

 

Kan alltid være litt uheldig om man kjøper skjermen ny, men da får man bare satse på at en retur

går greit, og forhåpentligvis ikke så treigt. For venting i flere måneder er jo selvfølgelig ikke ønskelig!

 

Den skjermen du linker til er nok veldig brukbar Kyrre. Samsung kan sakene sine, og Qled er slik jeg har forstått

det litt hevet over ordinære TN, VA og IPS-paneler. Har man et AMD skjermkort er jo dette helt sikkert en

grei deal, hvor man får mye skjerm for pengene. Klart, det er likevel snakk om mye penger, men en

skjerm skal jo stort sett holde en god stund. 

 

Nå har det seg slik at jeg knapt har begynt på innkjøpene mine til min nye PC, så jeg satser på å kjøpe inn alt

utenom skjermkort, skjerm, mus og tastatur først. Må fortsatt finne ut av hovedkort og kabinett da,

dette tar tydeligvis litt tid..  :hmm:  :rofl:

 

Håper noen gode tilbud / kampanjer presenterer seg. 

 

 

Har aldri lagt så mye penger i skjerm tidligere, tenkte det ville være greit å gjøre det nå.

Lenke til kommentar

@niqen er det så du kommer til ogh kjøpe skjermkort etter hvilken skjerm du velger, eller har du bestemt deg for modell av skjermkort allerede nå?

 

Skjermen Kyrre linket til er nok et godt valg skal du gå for VA skjerm, men skal du ha Nvidia skjermkort og dra +144Fps på denne for og unngå og bruke Freesync vil nok 1080Ti være et minimum.

Vet ikke hvor langt ned i fps du må under 144(ref Hz) på denne skjermen før du har behov for  Freesync,

 

På min PG 278QR må jeg under 120/100FPS,  før jeg ser noen nytte av G-sync, ligger mellom minumum 145 og maks 200 fps i BF1, med peaks opp til 215 fps.

 

I Warface fra 180fps og opp til ca 400fps, normalt mellom 230 og 350FPS kommer an på hva slags luringer etc som er inne.

Pøvde nettop warface for først gang på lang tid, flere juksemakere der enn i BF1 nå, normalt har det vært tålig likt, så nå er vel dette spillet totalt ødelagt, selv om de siden sist har satt inn noen tiltak for og redusere dette siden jeg sist spilte, litt effekt har det nok, men ikke mye. Mest effekt har det nok mot disse rene jukseklanene, litt vanskeligere og samle seg i samme kart.

Ble liggende under midten på reultat listene, helt ned til bunns av og til. De som jukset  multicheated alle som en, var nok mellom 60 -70% juksemakere, men dog er det alltid verst i helgene i Warface.

I dag hjalp det ikke mye med rask monitor, tror det hadde vært bedre med tripple monitors/21:9 monitor og derav mye lavere fps

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...