Gå til innhold

Trenger ny mobil med god kamera...


Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en  ny mobil etter å ha brukt S5 active siden den kom ut... kanskje på tide å få seg ny tlf nå ja...

 

Men ja, jeg er ikke så himla kravstor hva det ang. av specs osv., men har disse kriteriene:

- kurant til både browsing og lett spilling (spiller browserspill for det meste)

- må ha god kamera til både selfies og bilder generelt (reiser en del, så da blir det mange bilder av de jeg er med, stedene og selfies)

- bør ha god kamera til filming også. høyhastighet er bra det også.

- bør ikke koste mer enn 3000kr

- android

- bør være solide hakk bedre enn S5 active...... ;)

 

Har googlet meg frem til både Honor 10 og P10 som de beste alternativene, men H10 er en solid smule utenfor prisklassen min, dessverre.

 

Har dere noen andre alternativer til H10, eller? :)

Endret av Seawanderer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med så stramt budsjett og høye krav til kamera kan du kanskje vente til black friday når du har gått så lenge med den?

 

Honor 10 er uten OIS.

 

aha så den kommer uten operativsystem?

 

og ja, kan godt vente til BF. kommer det noen solide tilbud da, kanskje?

 

men har du noen andre alternativer til H10 da?

Endret av Seawanderer
Lenke til kommentar

Hva med Pixel 2 XL 64gb? en venn som kjøper tlf på ebay, fikk den ulåst for drøye 4000kr. er ikke det verdt pengene siden jeg ikke har behov for norsk språk på tlf uansett, eller? ja, garantien kan forsvinne og greier, så det er jo risken. men ser jo at den går for dobbelt så lav pris som her til lands...

 

og hva tenker dere om Honor 10 vs Pixel 2 XL mtp prisforskjellen og det telefonen har? Honor 10 virker jo å ha alt det Pixel XL 2 har, men til langt mer overkommelig pris + bedre selfie-kamera?

Endret av Seawanderer
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Skal du ha en mobil med bra kamera til filmoptak, så er det dyre toppmodeller som gjelder. Idag kan de fleste budsjett og mellomklassemobiler ta bra bilder. Men de faller igjennom som en elefant på tynn is når det gjelder videoopptak. Da er det Samsung og iPhone som gjelder dessverre.

Selv LG G7 som er helt ny har skuffende videoopptak. Min gamle S7 er flere hakk bedre, både på detaljer, flyt og farger.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Hva med Pixel 2 XL 64gb? en venn som kjøper tlf på ebay, fikk den ulåst for drøye 4000kr. er ikke det verdt pengene siden jeg ikke har behov for norsk språk på tlf uansett, eller? ja, garantien kan forsvinne og greier, så det er jo risken. men ser jo at den går for dobbelt så lav pris som her til lands...

 

og hva tenker dere om Honor 10 vs Pixel 2 XL mtp prisforskjellen og det telefonen har? Honor 10 virker jo å ha alt det Pixel XL 2 har, men til langt mer overkommelig pris + bedre selfie-kamera?

Du kan selvfølgelig ha norsk språk på telefonen selv om den er kjøpt fra USA.

Pixel 2 XL er en suveren telefon. Vet ikke om du mente at Honor eller Pixel har best selfie kamera, men Pixel 2 er kjent for suverene kamera, så om Honor har bedre, så blir jeg imponert.

Hadde kjøpt Pixel ti av ti ganger.

Lenke til kommentar

Samsung Galaxy S7 til 2990 er vel den med best kamera?

Samsung A modeller er også ikke så verst.

Huawei P10 Lite

Nokia 7 Plus

Motorola Moto G6 Plus

Motorola Moto G5S Plus

Motorola Moto X4

LG G6

Google Pixel

Google Pixel XL

Xiaomi Redmi 5 Plus

Xiaomi Mi A1

Xiaomi Mi A2 Lite

Xiaomi Mi A2

(Edit: Jeg har ikke tatt selfie-kamera med i vurderingen)

Ellers er her mange gode telefoner men jeg er usikker på kamera og video.

https://www.prisjakt.no/category.php?m=s334318124&o=tillv_pop_produkt_namn

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hadde satset på en S7, en LG G6 eller en Google Pixel av de du linker til her. Huawei har bra kamera på toppmodellene, men de billigere er en del svakere. Og de er heller svake på videoopptak. Selv de dyreste faktisk. 

Sony skryter av å ha bra kamera, men jeg kjenner ingen som er enig med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...