Gå til innhold

Dual screen i win10. Hvordan åpne nye vinduer mens hovedskjerm er fullscreen i spill?


Anbefalte innlegg

Har nylig fått plass til å endelig ha ett dual screen setup og allerede støtt på ett problem jeg ikke klarer å søke opp, kanskje fordi det er veldig spesifikt.

 

Nå som jeg endelig har dual screens så er det godt å ha f.eks. Civ6 på godskjermen, og nettleser og diverse på den steingamle økonomi skjermen. Problemet er at windows ikke vil minimere fullscreen mens jeg spiller, så hvis jeg vil åpne ett vindu jeg ikke allerede har åpna og flytta til skjerm 2, f.eks. ett nytt notepad dokument eller dra opp kalkulator, så havner det bak spillvindu på godskjermen uten mulighet å flytte det til den andre. Da må jeg isåfall slå av spillet, flytte vindu, og starte spillet igjen (lang kjedelig loading osv)

 

Finnes det ett program eller no triks i windows som hadde gjort at hvis jeg høyreklikka på oppgavelinja f.eks. på notepad så kunne jeg flytta den fra skjerm 1 til skjerm 2?

Endret av Profanity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt+tab gjør at jeg kan bytte mellom aktive vinduer, men spillet blir fortsatt i fokus på godskjermen.

Trykker jeg windows tasten så kommer startlinja opp foran, men så fort jeg velger no så blir spillet i fokus igjen.

Trykker jeg på "vis skrivebord" nederst i høyre hjørne ved klokka så står spillet i fokus på godskjermen, mens alt på skjerm 2 blir minimert.

Jeg kan alt+tab'e til notepad bak spillet, og skrive der, men ser ikke hva jeg har skrivd før jeg holder musa over notepad på startlinja og ser i preview vindu. Så vinduet er aktivt, men ikke i fokus.

Endret av Profanity
Lenke til kommentar

Prøvd å bruke "virtual desktops"?

  • Windows+Ctrl+D: Create a new virtual desktop and switch to it
  • Windows+Ctrl+F4: Close the current virtual desktop.
  • Windows+Ctrl+Left/Right: Switch to the virtual desktop on the left or right.

 

EDIT:

  • Windows+Shift+Left/Right: Flytter aktivt vindu til skjerm 1/2 (uavh. av evt. "virtual desktops")
Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Helsten2 kom med det jeg så etter:D windows+shift+left/right.

 

For å svare på de siste meldingene:

Windows+D minimerte alt untatt spillet, samme som når jeg bruker "vis skrivebordet" knappen ved klokka på startlinja.

Ikke prøvd å sette spillet i windowed mode, isåfall trenger jeg fullscreen windowed mode. Mens jeg er inngame så får jeg ikke forandra på det, men som sagt, det helsten2 nevnte over, funka akkurat som jeg ønska.

 

Takk for hjelpen folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...