Gå til innhold

Online booking til organisasjon


Twine

Anbefalte innlegg

Hei, vi er en liten organisasjon som trenger et enkelt bookingsystem for (4) ulike lokasjoner.

Vi ønsker å gjør det lettest mulig for medlemmene våres å booke, slik at systemet faktisk blir brukt og vi kan regne med at det som foregår av aktiviteter er booket der.

Vi har noen spesifikasjoner vi er nødt til å ha i boks.

  • Det må være online, ikke et eget program på kun en datamaskin. Kan være webbasert eller med et program for datamaskin og app for iPhone/Android.
  • Må fungere på mobiler.
  • Alle som er medlemmer, eller får tilgang til det, må kunne booke lokasjonene. Det skal ikke trenge å gå gjennom admin for å få "godkjent". Er lokasjonen ledig, så får du booke.
  • Må være gratis, vi har ikke noe særlig penger å bruke.
  • Må være enkelt i bruk, skal ikke være nødvendig med stortilt opplæring for å bruke det.

 

Vi har tenkt på å bare bruke en delt kalender, men det ønsker folk ikke å bruke. Det varierer hvor ofte folk bruker bookingen, så man ønsker ikke å ha "alle andre sine planer" på telefonen med sin egne private kalender (vet man kan skru av/på kalendere på telefonen og slikt, men det er fortsatt ikke aktuelt).

 

Jeg har funnet et webbasert system som heter skedda, det synes jeg fungerer bra. Men det har et par negative sider (se bildene).

 

  • Det er kun admin som kan se hvem som har booket tidsrommet/lokasjonen. Alle andre vanlige brukere kan kun se at det er opptatt, vi skulle gjerne hatt muligheten til at kontaktinfo og tittelen på bookingen var offentlig (på bildet er jeg logget inn som en ordninær bruker, ikke admin). 
  • Det fungerer greit på mobil, men om jeg legget nettstedet til på hjemskjermen på iPhone (fungerer bra på Android) så må jeg logge inn hver gang. Selv om jeg har logget inn tidligere eller allerede er logget inn i Safari. Folk bør være logget inn på sin normale bruker hver gang de åpner nettsiden.
    Dette kan løses ved å gå rett til siden via Safari, men vi ønsker å ha muligheten til å legge appen/nettsiden til på hjemskjermen slik at folk lett kan gå inn å sjekke/booke.

Er det noen som vet om et lignende system som ikke har de (små) negative sidene? Eller bare et annet system vi kan teste.

Det at alle kan se hvem som har booket er ikke det viktigste, det er viktigere at det fungerer bedre på mobil (iPhone) enn det gjør nå. Om det er en app eller webbasert har ikke noe å si.
Det handler om at folk faktisk gidder å bruke systemet vi foreslår, gidder folk ikke å bruke det fordi det fungerer dårlig så kan vi like godt bare droppe det.

 

post-405199-0-51913200-1537275416_thumb.png

post-405199-0-51518500-1537275437_thumb.png

Endret av Twine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...