Gå til innhold

Valg av sykkel hos G-Sport (Salg)


Agentspoon

Anbefalte innlegg

RnYWoib.png

 

Jeg vurderer å kjøpe ny sykkel, og det er nå en 40% kampanje hos G-Sport. Jeg kan selv svært lite om merker, modeller og spesifikasjoner, så hadde håpet på litt hjelp fra dere.

 

Jeg har et veldig moderat behov. Skal sykle mest på asfalt, lite terreng, kanskje noen ganger enkle grusveier. Å kunne kjøre en lengre tur iblant kan bli aktuelt, men er ikke noe som trengs prioriteres. Enkel mosjon er nok toppnivået av bruk, men mest vil den bli brukt som transportmiddel over korte strekninger (<5 km). Jeg tenker kanskje utifra mine behov at en hybridsykkel eller el-sykkel vil være ideelt. Ser at G-Sport har tilbud på begge to.

 

Utifra disse valgene listet ovenfor, hva er gode kjøp, og hva er ikke? Finnes det eventuelt bedre kjøp mellom la oss si 3000 kr og 6000 kr? Jeg er ikke entusiast, og sykler relativt lite, så sykler til 10k+ er overhodet ikke aktuelt. Kan eventuelt vente på tilbud, om det finnes bedre tilbud på sikt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Volt 5 el-sykkel hvis du ikke vil sykle for egen maskin er faktisk et godt valg. Eneste du vil oppleve i praksis på billig el-sykler er at girene veksler tregt. Dette legger du mest merke til i scenarier du skal fra høyt til lavt gir, ergo fra slett vei til bratt oppoverbakke.  

 

Hvis du legge i minimalt for hva du har behov for er denne et godt alternativ. https://www.gsport.no/produkt/202114/diamant-range-venture-4-hybridsykkel-2017#001/ Minuset her er at den veier over 13 kg som er for mye for mine bruks sykkel krav, men kanskje ikke for den gjennomsnittlige nordmann.

Noen kilo lettere har mye å si for sykkelopplevelsen og hvor raskt det går. Hvis du vil ha en lettere sykkel velger du evt. Diamant range x5.

Endret av #Wengerout
Lenke til kommentar

Jeg ville ikke valgt White'n eller Momas'en over Volt 5 pga. av prisen på sykkelen, så kommer det ekstrautstyr i tillegg. Volt 5 og White'n kommer med skjermer (600kr) og kanskje pedaler (300kr). Volt 5 ser jeg er den eneste som kommer med lys (300kr). Momas'en kommer med ingenting og du må ut med litt mer penger. 

Momas'en ser jeg har litt mer effekt enn de to andre, men da bruker du mer batterikraft. Ergo, batteriet varer ikke like mye som de to andre. 

Før jeg fikk meg "ordentlig" jobb, så jobbet jeg 15 år i sportbransjen, så jeg oppfordrer deg til å dra å se på syklene og spør butikken om å få teste den. Viiktig at du virkelig tester den og ikke bare kjører i ring utenfor butikken :)

Endret av #Wengerout
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...