Gå til innhold

Altibox og Asus router (WAN) oppsett etter overgang til TV Pluss?


Anbefalte innlegg

Hadde omsider fått satt opp ASUS routeren slik at alt fungerte med Altibox. (Oppsett av VLAN osv,)

 

Men i dag fikk jeg tilsendt to nye TV dekodere, og i den forbindelse måtte kundeservice aktivere disse og det virker som at måten ting fungerer på ikke lenger er likt som når jeg hadde de gamle TV dekoderne.

 

Noen som vet om det i praksis skal være mye forskjell mellom gammel og ny TV løsning?

 

I alle fall får ikke lenger ASUS routeren min internettilgang via WAN porten slik som den gjorde tidligere.

 

Jeg har derfor måtte tatt i bruk Zyxel routeren fra Altibox igjen for å i det hele tatt få internett og TV signaler i huset.

 

Må WAN på Asus konfigureres manuelt heretter og i såfall hvordan?

Den oppgraderte TV løsninga ble en skikkelig nedtur iom at alt oppsettet som tidligere fungerte nå er verdiløst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har i det siste kun hatt ASUS routern og ikke Altibox Zyxelen involvert i det hele tatt, og hadde håpet å fortsette med dette, da det blir voldsomt mange bokser og rotete på loftstua med alt utstyret.

 

Har sett igjennom en av trådene på freak.no men jeg er nok ikke lenger up to date på hverken terminologi eller teknologi hva gjelder routing / switching.

 

Etter å ha satt VLAN aktivt på ASUS'n igjen så får den faktisk IP på WAN porten, men det er kun internett som fungerer nå, og ingen TV signaler.

 

Noen som vet om det er annet VLAN på TV signalene med det nye dekoder oppsettet?

Lenke til kommentar

Hadde ikke Altibox fikset Bridge mode med nye TV Plus tjenesten da?

 

Jeg gidder ihvertfall ikke stresse med VLAN og sånt når bridge mode fungerer utmerket.

Plus at vi har fasttelefon gjennom Altibox og det er litt vrient å rute igjennom til hjemmesentral da dette termineres direkte i den innebygde VOIP adaptern. Ingen av guidene på nettet for Altibox VLAN nevner fasttelefon med ett ord. Tydlig fåtall av folk som har dette lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...