Gå til innhold

[Løst] Kjøp av PC, Battlefield V <


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er altså der lista settes, den må takle BF 5 uten problem på høy grafikk.

 

Kommer til å bli brukt til gaming, men også noe Photoshopping samt andre sysler.

ikke noe voldsomt krevende med andre ord, utover dette med spillene da.

 

 

 

 

Jeg gjør det ikkje feil å anbefale en cpu MED hyperthread, når dette står i første post til trådstarter. Han sier dog ikkje noe om oppløsning eller antall fps han vil ha.

Lenke til kommentar

Jeg gjør det ikkje feil å anbefale en cpu MED hyperthread, når dette står i første post til trådstarter. Han sier dog ikkje noe om oppløsning eller antall fps han vil ha.

Beklager. Jeg må ha vært bra trøtt i går. Skal maskinen brukes til grafisk design eller videoredigering så vil en i7 helt klart være en fordel da den har hyperthreading. Hyperthreading er gull for workstation maskiner.

 

Men du slår vel av HT Nizzen når du spiller BF?

Lenke til kommentar

Beklager. Jeg må ha vært bra trøtt i går. Skal maskinen brukes til grafisk design eller videoredigering så vil en i7 helt klart være en fordel da den har hyperthreading. Hyperthreading er gull for workstation maskiner.

 

Men du slår vel av HT Nizzen når du spiller BF?

 

Har ingen ting å si på ytelse på de intelcpuene jeg har testet. I BF velogmerke. Er vel heller at HT gir litt mere ytelse, om man har færre kjerner.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg kjører Photoshop uten merkbar treghet på en Macbook Air fra 2014.

Ikke min maskin, men låner den nå og da. Kan denne håndtere Ps regner jeg nesten med

at dette ikke blir et problem. Bare en benevnelse. Tyngden faller på spilling.

 

Kan komponentene drive en god og nokså rynkefri spillopplevelse i BF 5 er jeg fornøyd. :)

 

i7 kan vel kanskje uansett være lurt å investere i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Skrev at det var uten problem, oppegående mennesker som ikke ble mistet på hode som barn skjønnet at det ikke da er 30fps.... ;)

 

Hei. Vennligst ikke kom med slike slengbemerkninger på dette forumet, det sitter vi overhode ikke pris på. 

Lenke til kommentar

Har kommet frem til at jeg mest sannsynlig lander på et ASUS GTX 1080 TURBO 8GB skjermkort.

Resten av PC'en blir nok ikke high-end men tilsammen ender det vel på rundt 13,500 sånn ca.

 

Hva er det jeg bør vite om CPU og GPU og RAM? Holder en i5 her? Og er det nødvendig med 3200mhz minne?

 

Er så lenge siden jeg drev med dette så jeg har falt litt av lasset. :/

 

Vifte til CPU må en vel også fort ha.. hm!

Lenke til kommentar

Finn deg et halvslitt 1070 på finn.no. Du bør få det ifra 2500-3000kr brukt.
 

Battlefield 5 Recommended Requirements

  • CPU: Intel Core i7 4790 / AMD Ryzen 3 1300X or equivalent
  • CPU SPEED: Info
  • RAM: 12 GB
  • OS: 64-bit Windows 10
  • VIDEO CARD: DirectX 11.1 Compatible video card 4GB AMD Radeon RX 480 / 3GB NVIDIA GeForce GTX 1060)
  • SOUND CARD: Yes
  • FREE DISK SPACE: 50 GB

Cpu

# of Cores 4 # of Threads 8

https://www.komplett.no/product/1011746/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/pc-i-deler-intel/pc-i-deler-premium-gamer

Endret av pizzafordi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har kommet frem til at jeg mest sannsynlig lander på et ASUS GTX 1080 TURBO 8GB skjermkort.

Resten av PC'en blir nok ikke high-end men tilsammen ender det vel på rundt 13,500 sånn ca.

 

Hva er det jeg bør vite om CPU og GPU og RAM? Holder en i5 her? Og er det nødvendig med 3200mhz minne?

 

Er så lenge siden jeg drev med dette så jeg har falt litt av lasset. :/

 

Vifte til CPU må en vel også fort ha.. hm!

 

Har kommet frem til at jeg mest sannsynlig lander på et ASUS GTX 1080 TURBO 8GB skjermkort.

Resten av PC'en blir nok ikke high-end men tilsammen ender det vel på rundt 13,500 sånn ca.

 

Hva er det jeg bør vite om CPU og GPU og RAM? Holder en i5 her? Og er det nødvendig med 3200mhz minne?

 

Er så lenge siden jeg drev med dette så jeg har falt litt av lasset. :/

 

Vifte til CPU må en vel også fort ha.. hm!

Kjøp heller en brukt 1080ti for 5k istedet for en helt ny 1080

Endret av Rajak
Lenke til kommentar

Ser den. Ja, såfremt kortet ikke er daukjørt fra mining eller lignende, finnes jo ingen safeguards der i gården. 

tror nok det er større sjanse for at folk dreper kortet sitt i det de skal sette det inn i mobo enn at det dør av å bli kjørt hardt. hvis det er noe som dør så er det viftene og ikke selve kortet. Skal mye til for at det skjer tho.

 

Men som alltid, når man kjøper brukt så spør man spørsmål om produktet og ber om bilder etc. 

Endret av Rajak
Lenke til kommentar

tror nok det er større sjanse for at folk dreper kortet sitt i det de skal sette det inn i mobo enn at det dør av å bli kjørt hardt. hvis det er noe som dør så er det viftene og ikke selve kortet. Skal mye til for at det skjer tho

 

Oki :) men sånn just for the mention, et 1080 8GB Turbo fungerer vel nokså greit det også?

Er bare ute etter en grei performance i BF 5. Er vel uansett det som stort sett setter standaren for krevende FPS-spill

nå for tiden. Vurderte først 1060, så ble det 1070 men nå er jeg mer og mer fastlåst på 1080.

 

Venter nok ikke helt til black week for å handle skjermkort, men hvem vet, kanskje det shoppes da likevel, så kan man

evt bare selge det en har.. :) 

Lenke til kommentar

Oki :) men sånn just for the mention, et 1080 8GB Turbo fungerer vel nokså greit det også?

Er bare ute etter en grei performance i BF 5. Er vel uansett det som stort sett setter standaren for krevende FPS-spill

nå for tiden. Vurderte først 1060, så ble det 1070 men nå er jeg mer og mer fastlåst på 1080.

 

Venter nok ikke helt til black week for å handle skjermkort, men hvem vet, kanskje det shoppes da likevel, så kan man

evt bare selge det en har.. :)

Vil nok fungere ja, men viften på det kortet er shit for å si det mildt :p

Kjøp heller denne for 200kr mer MSI 1080 gaming

Lenke til kommentar

1080p?

 

Jeg fikk 80-90fps med overklokka Intel cpu @ 4700mhz (10core) og et GTX 1080 skjermkort. Dette var i 1440p. Det var ikkje veldig deilig å spille på 144hz skjerm.

 

8700k er minimum for en god opplevelse i BF V sammen med 3600mhz+ minne, og minst 1080ti skjermkort. Dermed var budsjettet ditt brukt opp.

 

Nå vet jeg ikkje om du har 60hz 1080p eller om du har en annen skjerm.

 

1070skjermkort er sikkert også greitt nok for 1080p oppløsning.

 

https://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/battlefield-v-open-beta-test-gpu-cpu#.W4-wEnnhYH8.reddit

 

Test fra russere viser at BF5 er GPU-cappa på 1080p max. Dvs 8700k, 8600k og 7700k hadde samme fps på 1080 max. På 1440p så var gpu enda større begrensning og testene viser at 4770k har samme fpssom 8700k på max instillinger. 

Endret av varra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, vi får se hvordan spillet er når det faktisk er ferdig og publisert for allmennheten i slutten av November.

 

Og dere, denne skjermen her..

 

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/pc-skjerm/27-43-tommer-skjerm/asus-xg27vq/249303.10993/?gclid=CjwKCAjwxILdBRBqEiwAHL2R85pkCxXLkRJVoSycjoBzASySoolQweI7zAUtRGTliW3cfvvJKf3KUhoC2aEQAvD_BwE

 

.. vil denne fungere / harmonere sammen med et GTX-kort? Ser ASUS oppgir denne som VA-panel med støtte for "Adaptive FreeSync"
og/eller "Adaptive sync". Vil dette si at skjermen går hånd i hånd både med AMD og nvidia-kort?

 

Vurderes til innkjøp.. ser brukbar ut. :)

Lenke til kommentar

Ja, vi får se hvordan spillet er når det faktisk er ferdig og publisert for allmennheten i slutten av November.

 

Og dere, denne skjermen her..

 

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/pc-skjerm/27-43-tommer-skjerm/asus-xg27vq/249303.10993/?gclid=CjwKCAjwxILdBRBqEiwAHL2R85pkCxXLkRJVoSycjoBzASySoolQweI7zAUtRGTliW3cfvvJKf3KUhoC2aEQAvD_BwE

 

.. vil denne fungere / harmonere sammen med et GTX-kort? Ser ASUS oppgir denne som VA-panel med støtte for "Adaptive FreeSync"

og/eller "Adaptive sync". Vil dette si at skjermen går hånd i hånd både med AMD og nvidia-kort?

 

Vurderes til innkjøp.. ser brukbar ut. :)

freesync fungerer bare for amd. G-sync er det nvidia bruker.

Adaptive V-sync kan du bare glemme, er så å si det samme som V-sync og er dritt :p

Endret av Rajak
Lenke til kommentar

freesync fungerer bare for amd. G-sync er det nvidia bruker.

Adaptive V-sync kan du bare glemme, er så å si det samme som V-sync og er dritt :p

 

Haha, okey ser den! Leste litt i tråden om dette her på forumet men ble vel bare litt desorientert.

 

Skjermen i seg selv var nokså rimelig i forhold til de fleste andre ROG-skjermene der ute, så ble

bare litt nyskjerrig. Nå er det vel strengt tatt ikke slik at en MÅ ha G-sync om en har et GTX-kort..

 

Synes faktisk at skjermen er litt spennende til tross for at jeg ikke får dratt særlig nytte av sync-teknologien.

 

Vet at det finnes andre alternativer der ute også. Får bare bruke all infoen jeg får samlet inn her i denne tråden

så fornuftig som mulig før jeg begynner å bestille inn komponenter og hardware ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...