Gå til innhold

Burde "internett trolling" vere ulovleg?


simenlll

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Jeg synes at vi skal ha ytringsfrihet -- men også ytringsansvar, og straff - i forhold til skaden som blir gjort - ved å fremme løgner og hatefulle ytringer.

 

Jeg tviler på at ytringsfrihetens forkjemper så for seg hvor ussel og vemmelig propaganda, æreløshet og indoktrinering kom til å bli i ytringsfrihetens navn.

Det vil alltid være noen som misbruker ytringsfriheten til å fremme det onde. Hvis mennesket var i stand til å bare fremme det gode, så hadde vi ikke trengt lover i samfunnet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kva synst dere om at internett trolling burde vere ulovlig eller ikkje? korfor?

 

 

Dette er noe av det merkeligste jeg har lest på lenge. 

 

Selvsagt skal vi ikke gjøre det å trolle ulovlig, det gir jo ingen mening. Skal vi forby folk å ha det gøy og nå? 

 

Er det bare sosialister som klarer å la være å ytre ondsinnede løgner?

Står det så dårligtil med ikke-sosialistene..?

 

Er ihvertfall høyresiden som hyler høyest. De skal jo som du ser påpeke til enhver tid at det er vi på venstresiden som til enhver tid prøver å undergrave samfunnet.. Jeg vil jo påstå det er motsatt.  :thumbdown:

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Nei, det er sosialister/internasjonalister som bestemmer hvem som har akseptable meninger.

 

Okay, nå tror jeg vi stopper denne "debatten". Tråden skal omhandle om trolling skal være forbudt eller ikke. Ikke hvorvidt sosialister driver en eller annen konspirasjon, da får du heller lage en tråd om det. 

Lenke til kommentar

Nei, det er sosialister/internasjonalister som bestemmer hvem som har akseptable meninger.

Såvidt jeg vet så er det ingen som bestemmer hvem som har akseptable meninger.

 

Det bare plager meg at folk ødelegger mennesker sine liv med løgner og propaganda.

 

Se på kreasjonister.

Se på konspirasjonsteoretikere.

Se på Trump-tilhengere, og dem som ser på Fox News, Breitbart og/eller Russia Today.

 

Jeg klarer svært lett å sammenligne skadene med både fysisk vold, overgrep og erstatningspliktige summer -- gjennom å vurdere hvor mye jeg ville betalt for å slippe å bli lurt til å tro.

Lenke til kommentar

Men menneskeskapte klimaendringer tror du på...

Sammen med over 99% av dem som aktivt jobber med klimaforskning.

https://www.scientificamerican.com/article/how-to-determine-the-scientific-consensus-on-global-warming/

 

...

 

Alle andre muligheter er eliminert;

Solen, naturlige prosesser, naturlige svingninger...

Menneskene er den drivende faktoren.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og hvor mange prosent av verdens forskere jobber aktivt med klimaforskning? See what I did there?

 

Hvordan kan solen være "eliminert" når det er solstrålingen som fanges i atmosfæren, derp?

Hvordan solen kan være eliminert som KILDE til klimaforandringer?

Gjennom at solens stråling og jordens posisjon ikke har forandret seg i en slik grad at solens bidrag til den observerte temperaturendringen vi opplever på jorden i nevneverdig grad skyldes disse faktorene.

Derp.

 

Det er irrelevant hvor mange forskere som ikke jobber med klima, når klima er spørsmålet.

Og det er mange tusen forskere som aktivt jobber med klima.

 

https://www.theguardian.com/environment/climate-consensus-97-per-cent/2017/may/03/is-the-climate-consensus-97-999-or-is-plate-tectonics-a-hoax

 

...

 

Husk at forskning ikke er meninger.

 

Og at også bare 97% av biologer mener at evolusjonsteorien er fakta.

https://en.wikipedia.org/wiki/Level_of_support_for_evolution

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Kva synst dere om at internett trolling burde vere ulovlig eller ikkje? korfor?

 

En burde ikke bry seg om trolling. Alt for mange som roper troll er troll selv.

 

Det samme gjelder hatefulle ytringer. Det er et rop om at autoritetspersoner skal krenke andres ytringsfrihet.

 

Jeg har akkurat nå en tråd om visjoner for Norge. Der kom det altså en fyr inn å kalte meg fascist. Og dette var slik en hyggelig tråd, vi tullet og koste oss, alle hadde det fint. Så kommer det en, hva jeg kaller pleier å kalle "Storkar", å roper fascist for å stenge ned tråden.

 

Rasisme er en løgn. Det er enten rett eller galt, om personen det blir gjort mot er hvit eller svart har ingenting å si. Det er ikke en krig mellom hudfarger, men mellom sjeler. Det er en krig mellom det gode og det onde, det viktige er å konvertere det onde til å bli godt.

 

Når du bruker ord som våpen, du sier ting som er stigmatiserende brennmerker, eksempler er troll, fascist, rasist, nynazist osv. Så har du drept sannheten. Fordi du har gitt den andre personen meninger. Du har sagt at du er overbevist om at personen er på en bestemt måte. Ingen vil gå til dialog med en slik person. Dermed kan heller ikke en slik person endre noen andre.

 

Det kalles falsk fromhet. Du fremstår som moralsk, men egentlig så er du ute etter ytringsfriheten, du er ute etter å skade, du er et ondt menneske og jeg sier at det bør folk slutte med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...