Gå til innhold

Demovarer fra Elkjøp? "Brukt - noe slitasje"


Anbefalte innlegg

Hei! Sitter og lurer på om jeg skal kjøpe et demo-produkt fra Elkjøp. Jeg vet at det er fri retur, så jeg kan angre meg og dra tilbake om den er for "slitt". Men siden det står mellom å  kjøpe demovare som er "brukt som ny" og "Brukt - noe slitasje" vil jeg jo helst ta valget først, og bli fornøyd med det.

Så til spørsmålet:

 

Har noen kjøpt demovarer fra Elkjøp? Og særlig da som har "noe slitasje" - hvor mye er det da snakk om? Det gjelder et nettbrett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det varierer utstillingmodellet har vel ofte mere slitasje en f.eks bvare, ofte kan man kun selge bvare en gang. Normalsett bortfaller returretten ved kjøp av bvare i butikk, men ikke på nett.

 

Ofte kan ikke elkjøp si hvordan eller hvor mye den er brukt, beste er å se på pris er prisen lav regn med den er godt brukt.

Er det noen hundrelapper lavere er den nesten ny.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det varierer utstillingmodellet har vel ofte mere slitasje en f.eks bvare, ofte kan man kun selge bvare en gang. Normalsett bortfaller returretten ved kjøp av bvare i butikk, men ikke på nett.

 

Ofte kan ikke elkjøp si hvordan eller hvor mye den er brukt, beste er å se på pris er prisen lav regn med den er godt brukt.

Er det noen hundrelapper lavere er den nesten ny.

Hm, ja. Jeg er litt usikker her, originalpris er 4200 ca, brukt som ny er 3500 og brukt med noe slitasje er 3000. Er jo ganske store forskjeller. 

Bør jeg da regne med at den er godt brukt? Jeg tror ikke jeg vil ha utstillingsmodell, vil jo gjerne føle litt på "oi, ny dings" selv om den er "brukt".

 

 

Her er det som står på elkjøp:

"Elkjøp Outlet selger produkter som av en eller annen grunn er returnert til våre varehus eller har stått i utstilling. Disse varene sender vi videre til en samarbeidspartner som kontrollerer produktet og sørger for at det fungerer som det skal. Produktet blir eventuelt reparert, og all informasjon som måtte være lagret på det blir slettet. På den måten sikrer vi at produktet virker som det skal og oppleves som nytt når du kjøper det. Hva er fordelen med å handle på Elkjøp Outlet? Her kan du kjøpe fullt brukbare produkter med inntil 70% lavere pris enn en helt ny utgave, og samtidig hjelper du til med å spare miljøet siden tilnærmet ubrukte produkter ikke kastes, men heller brukes videre. I tillegg løper du ingen risiko siden vi fortsatt gir deg 50 dagers åpent kjøp og samme reklamasjonsrettigheter som ved ubrukte produkter. Billigere for deg – bedre for miljøet! NB: Elkjøp Outlet har gratis frakt til postkontor!

Returrett

Varer kjøpt på Elkjøp Outlet har mange av de samme kundefordelene som våre ordinære varer. Dette betyr at du får 50 dagers returrett. Ønsker du å returnere din vare kan den returneres i et av våre varehus, eller sendes til Elkjøp Outlet. Logg inn på Min Side, klikk på Ordrehistorikk og velg "kontakt partner", eller kontakt Elkjøp kundesenter (+47) 21 00 21 21 for mer informasjon. Vi har ikke prismatch på varer solgt av Elkjøp Outlet." 

Endret av Filifoli
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja syns elkjøp burde komme med bilder og dokumentasjon hva outlet varene har blitt brukt til. For uten det er jo risiko selv har jeg styrt unna outlet av den grunn.

 

Husk laptop er batteri ofte koster en del å bytte hvis det må åpne pcen\nettbrettet for å bytte.

Så er batteriet dårlig stand er den nesten verdiløst. Husk pcene kan være gamle.

Lenke til kommentar

Ja syns elkjøp burde komme med bilder og dokumentasjon hva outlet varene har blitt brukt til. For uten det er jo risiko selv har jeg styrt unna outlet av den grunn.

 

Husk laptop er batteri ofte koster en del å bytte hvis det må åpne pcen\nettbrettet for å bytte.

Så er batteriet dårlig stand er den nesten verdiløst. Husk pcene kan være gamle.

Dette er 2018-utgaven, så jeg tror ikke at det er snakk om vanvittig langvarig bruk akkurat. Men det er klart at jeg tenker på at det er brukt og av hvem, når det ikke står noe som helst info. Det står at reklamasjonsretten er lik, så det bekymrer meg ikke mye. For meg er det mest at jeg ikke takler synlige riper på skjermer. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg kjøpte en bærbar PC fra Elkjøp Outlet, merket "brukt noe slitasje, skjerm som ny": Fikk enorm overraskelse når den ble pakket ut:

Først glad fordi den så pent behandlet ut, så det triste når den ble slått på, sprekk i skjermen på ca to cm.

Pakken var ikke skadet.

Satser på at dette løser seg greit.

 

Maskinen så pen ut når den var avslått, da var heller ikke skade på skjerm synlig.

Får jeg pengene tilbake, er jo det greit, men samtidig bittert, fordi man kjøpte jo en maskin på tilbud der og da.

 

De har jo en kategori som heter "ekstra slitasje" også, det turde jeg ikke for der ble det vist til at man må beregne merker og skade på skjerm (noe kundeservice bekreftet i forkant).

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...