Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Blogge om rettsak


Life2018

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville i så fall ventet til etter rettssaken var ferdig. Da ligger dommen ute på nett. Men av hensyn til de nevnte paragrafene vil jeg anbefale å ikke blogge. Dersom du blogger om saken mens den pågår, så kan den finnes og bli brukt mot deg i saken. Dette har jeg sett flere ganger. Det er viktig å ha barnets/barnas beste i fokus og dersom man vil risikere at barna kan finne rettssaken på nett, så vil man miste mye tillit fra retten.

 

Anonymous poster hash: b0045...1a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville i så fall ventet til etter rettssaken var ferdig. Da ligger dommen ute på nett. 

Anonymous poster hash: b0045...1a4

 

Dommer i saker etter barnelova blir ofte untatt offentligheten, så det er ikke gitt at den blir tilgjengelig i det hele tatt. Tingrettens avgjørelser legges heller ikke ut på nett. 

Endret av Vegard#
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dommer i saker etter barnelova blir ofte untatt offentligheten, så det er ikke gitt at den blir tilgjengelig i det hele tatt. Tingrettens avgjørelser legges heller ikke ut på nett.

Nå bruker jeg lovdata pro og ser derfor flere dommer enn de som ikke har det, men likevel finnes det mange tingrettsdommer på lovdata uten innlogging.

 

Anonymous poster hash: b0045...1a4

Lenke til kommentar

Av og til, når jeg leser om slike saker der motparten "åpenbart" er psykopat, det er ingen tvil hos den andre parten som forteller historien. Da slår det meg, hvordan kunne du bli sammen med en slik person, hvordan kunne du leve lykkelig i flere år med et så ondskapsfullt menneske? Kan det skyldes din (manglende) vurderingsevne. I så fall kan vi vel neppe stole på din vurdering av motparten nå heller.

 

Det er vel mer trolig at nyansene mangler i fremstillingen av en sak man er midt oppe i. En slik tilstand er ikke den beste å skrive noe som skal være til hjelp for andre. Det er mer egnet til å skjerpe konfliktlinjene, tenker jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Av og til, når jeg leser om slike saker der motparten "åpenbart" er psykopat, det er ingen tvil hos den andre parten som forteller historien. Da slår det meg, hvordan kunne du bli sammen med en slik person, hvordan kunne du leve lykkelig i flere år med et så ondskapsfullt menneske? Kan det skyldes din (manglende) vurderingsevne. I så fall kan vi vel neppe stole på din vurdering av motparten nå heller.

Han er ikke nødvendigvis så "åpenbart psykopat" i utgangspunktet. Det viser seg gjerne når offeret er tett knyttet til ham. Det er mange mekanismer som gjør at det kan være vanskelig å bryte ut av noe slikt, så du bør kanskje vokse opp litt og bli tørr bak ørene før du forteller andre hvordan de burde ha levd livene sine?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...