Gå til innhold

Norges fotballandslag 2021


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En pr ting jeg ikke har helt forstått enda. Vi rykker opp fra C til B, gjelder dette for neste gang NL skal spilles, altså om fire år? Er trekning til EM kvallik basert kun på NL resultater eller general UEFA rankinger? Om det er ranking som styrer seedingen så er det vel isolert sett kun negativt å rykke opp i NL?

Lenke til kommentar

En pr ting jeg ikke har helt forstått enda. Vi rykker opp fra C til B, gjelder dette for neste gang NL skal spilles, altså om fire år? Er trekning til EM kvallik basert kun på NL resultater eller general UEFA rankinger? Om det er ranking som styrer seedingen så er det vel isolert sett kun negativt å rykke opp i NL?

 

Neste Nations League er 2020/21. Altså før den ordinære VM-kvalifiseringen :) 

 

Trekningen til vanlig EM-kvalik (trekkes 2 desember) blir basert på den totale Nations League rankingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ka8Ng2n.png

 

1 har hjemmekamp mot 4. 2 har hjemmekamp mot 3. Vi er garantert hjemmekamp i semifinalen uansett hva som skjer i kveld, men Israel/Skottland passerer oss om førstnevnte vinner med minst to eller om sistnevnte vinner.

 

Hva vil folket ha? Hjemmekamp mot den tøffeste motstanderen (Serbia) i semifinalen eller ta den enkle ruten (Finland) i semien, men da risikere at en eventuell finale mot Serbia kan ende opp med å være borte?

 

Dette er selvfølgelig gitt at ingen av semifinalistene lagene kvalifiserer seg via den vanlige kvaliken. Jeg tviler litt på at vi kommer til å greie det, derfor hadde det vært sykt deilig om Serbia klarer det og vi slipper dem i playoff. Resten av lagene skal vi slå 8/10 ganger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En pr ting jeg ikke har helt forstått enda. Vi rykker opp fra C til B, gjelder dette for neste gang NL skal spilles, altså om fire år? Er trekning til EM kvallik basert kun på NL resultater eller general UEFA rankinger? Om det er ranking som styrer seedingen så er det vel isolert sett kun negativt å rykke opp i NL?

 

Norge i pot 3 i trekningen til EM kvalik

https://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_Euro_2020_qualifying#Seeding

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvordan det blir løst dersom fks Finland kvalifiserer seg via den ordinære kvaliken da? Hvem møter Norge da? (hvis ikke vi greier den vanlige)

Fylles opp av ikke-kvalifiserte lag fra rank 29 og nedover (bildet over).

 

I gruppe A vil det trolig være færre enn fire ikke-kvalifiserte lag. Da fyller man opp med restene fra gruppe B.

 

https://www.youtube.com/watch?v=slqy1rjQJaY

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trekning EM-kvalik nå klokken 12.

Nivå 1: Sveits*, Portugal*, Nederland*, England*, Belgia, Frankrike, Spania, Italia, Kroatia, Polen.

Nivå 2: Tyskland, Island, Bosnia-Hercegovina, Ukraina, Danmark, Sverige, Russland, Østerrike, Wales, Tsjekkia.

Nivå 3: Slovakia, Tyrkia, Irland, Nord-Irland, Skottland, Norge, Serbia, Finland, Bulgaria, Israel.

Nivå 4: Ungarn, Romania, Hellas, Albania, Montenegro, Kypros, Estland, Slovenia, Litauen, Georgia.

Nivå 5: Makedonia, Kosovo, Hviterussland, Luxembourg, Armenia, Aserbajdsjan, Kasakhstan, Moldova, Gibraltar, Færøyene.

Nivå 6: Latvia, Liechtenstein, Andorra, Malta, San Marino.

 

* Vil havne i grupper med fem lag. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...