Gå til innhold

Ny 55"-65"?


Anbefalte innlegg

Har lest side opp og ned her inne og andre sider, både norske og utenlandske. Føler ikke vi kommer noen vei. Haha :) Har nå en 10 år gammel 40" Samsung, så alt blir vel en forbedring selv om jeg fortsatt synes den har bra bilde.

 

Har jo egentlig vært mest interessert i en LG C8 65 tommer, men ser ikke ut som den synker i pris? Ikke rikket seg siden den kom.Tenker å vente til kampanjepris eller black friday, men tviler sterkt på at den drar seg ned mot 20 tusen da.

Så har egentlig vurdert å gå ned til 55 tommer. Fra 40 tommer i dag vil det vel uansett bli en forbedring, eller kommer vi til å angre?

 

Skal det bli 65 tommer så må det jo antakelig bli en LCD, da C8 er altfor dyr. Men forslag til hvilken i såfall? Har lest anmeldelser av diverse på elkjøp, hvor mange får mye skryt på siden. Men så leser jeg her og de får stryk. Men det tyder jo på at de er bra nok for "folk flest" som vi er?

 

Ser mest på opptak av vanlige programmer fra getboksen og fotballkamper, litt på netflix og litt spill på PS4.

 

De jeg har lest anmeldelser av på f.eks Elkjøp er Philips 8303,og Samsung Q6F, men de har ikke fått noe særlig skryt her inne. 

 

Hvilke andre er verdt å se på?

 

Fint om den koster nærmere 15000 enn 20000, men skjønner jo at 65 C8 ikke kommer under der.

Så 55 tommer C8 eller 65 tommer LCD? Sorry for rotete innlegg, håper på svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det kanskje straks litt verre... Har ikke hatt dette problemet noe særlig selv. Dette var hva jeg fant utfra et kjapt google-søk..

 

[table]Screen Size Optimal Distance
(1080p) Optimal Distance
(4k)
25" 3.2' (0.98 m) 1.5' (0.46 m)
30" 3.8' (1.16 m) 1.7' (0.52 m)
35" 4.4' (1.35 m) 2' (0.61 m)
40" 5.1' (1.56 m) 2.3' (0.71 m)
45" 5.7' (1.74 m) 2.6' (0.8 m)
50" 6.3' (1.93 m) 2.9' (0.89 m)
55" 7' (2.14 m) 3.2' (0.98 m)
60" 7.6' (2.32 m) 3.8' (1.16 m)
65" 8.2' (2.5 m) 4.1' (1.25 m)
70" 8.9' (2.72 m) 4.4' (1.35 m)[/table]

 

Begynte nå å måle opp...har ca 3.30 til skjermen, men synes min 55 tommer er god uansett og jeg hadde ikke ønsket å legge til de 17k ekstra det kostet å gå opp de 10 ekstra tommene på det tidspunktet jeg kjøpte den.

Endret av Neonex
Lenke til kommentar

De er ikke uaktuelle i det hele tatt. Men Philipsen har jeg ikke lest/hørt så mye om, og B7/C7 er jo ikke tilgjengelig så mange steder senere. I tillegg til at jeg i følge AVS-forumet(?) har fått inntrykk av at C8 er en god oppgradering av C7.  Vi bytter ikke tv så ofte, nåværende er jo 10 år, så vil gjerne ha en tv som kan vare lenge. Kanskje vi bare må vente enda lenger for å få 65 C8, men man kan jo vente seg i hjel og. 

 

Men takk for tips om Philipsen så kan jeg lese mer :) Tar gjerne i mot tips om LCD og. For meg er ingen uaktuelle akkurat nå, men trenger hjelp til å finne ut hvilke som er aktuelle.

Endret av CammiZ
Lenke til kommentar

Leste litt om Philipsen og den får jo veldig mye skryt for bildet. Men mye negativt om smarttv-delen. At den er treg og man må trykke flere ganger. Det er jeg allergisk mot, så da tror jeg den utgår.

 

Men er alt av LCD helt håpløst? Siden ingen (foreløpig) vil nevne noen?

Lenke til kommentar

Får B7 til 13.000 fra tid til annen. Jeg har C7 kjøpt på Black Friday 2017 for 13.000. Ingenting kan måle seg med OLED. Ikke kjøp "fakeOLED" (QLED) fra Samsung. Quantum dot lysjustering er bare en flopp i forhold til hva OLED leverer. Overlegen på sortnivå, kontrast, skarphet og responstid!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...