Gå til innhold

Hva koster EGENTLIG en utlandssamtale?


Anbefalte innlegg

Jeg ser at ICE tilbyr en pakke med 3000 minutter og 3000 SMS til land i EU, for 99 kroner per måned. Det betyr at prisen for forbruker kan komme ned i noen få øre pr minutt eller sms, hvis pakka brukes helt opp. Samtidig ser jeg at mange operatørers standard pris for tale/sms til EU ligger rundt 4/2 kroner. Spørsmålet er kort og godt, hva betaler Telenor, Telia og ICE for å sende tale/sms til de utenlandske operatørene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser at ICE tilbyr en pakke med 3000 minutter og 3000 SMS til land i EU, for 99 kroner per måned. Det betyr at prisen for forbruker kan komme ned i noen få øre pr minutt eller sms, hvis pakka brukes helt opp. Samtidig ser jeg at mange operatørers standard pris for tale/sms til EU ligger rundt 4/2 kroner. Spørsmålet er kort og godt, hva betaler Telenor, Telia og ICE for å sende tale/sms til de utenlandske operatørene?

Hei, dem pleier å ha sine egne prislister og avtalter på dette. Men samtidig tilbyr flere operatører en fast månedspris (ca. 100 kr. ekstra), slik at kundene får månedlige minutter, for eksempel fra 500 til 3000 minutter, til å ringe til utlandet med. Dem har tatt med i beregningen at ikke alle kundene vil bruke mer enn for eksempel 300 minutter i måneden, slik at dem ikke går i tap.

Endret av Erwind
Lenke til kommentar

Nå betaler vel levrandørene kvoter istedenfor pris per mb eller per minutt.

Men problemet er vel levrandørene ofte eier utlanske selskaper f.eks telia eier mye i finland\sverige og danmark der betaler de ingenting.

Samme med telenor, så er vel kun icenet som har kostnader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...