Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop som må startes 3 til 6 ganger ( har inst win på nytt )


Anbefalte innlegg

Kjørte analyser med whocrashed og etter få sekunder fikk jeg beskjed om å skrolle ned på siden for å se hva de fant. 

 

System Information (local)

Computer name: DESKTOP-DF2U30U
Windows version: Windows 10 , 10.0, build: 17134
Windows dir: C:\WINDOWS
Hardware: P65_67RSRP, Notebook , Notebook
CPU: GenuineIntel Intel® Core i7-6700HQ CPU @ 2.60GHz Intel586, level: 6
8 logical processors, active mask: 255
RAM: 17133649920 bytes total


 

Crash Dump Analysis

Crash dumps are enabled on your computer.

Crash dump directories:
C:\WINDOWS
C:\WINDOWS\Minidump

The following dump files were found but could not be read. These files may be corrupt:
C:\WINDOWS\Minidump\083118-6203-01.dmp


 

Conclusion

One crash dump has been found and analyzed. Only 0 is included in this report.
Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kan man iallefal tilsynelatendel utelukke at det er temperatur som er problemet.

 

Det utelukker kanskje at jeg ikke trenger å skru av hele bunndekselet ang støv da siden temp er ok ? 

 

Eller bør vel gjøre det for å få rengjort uansett ... og lurer enda på om jeg skal sitte i en annen disk for å prøve windows på den ... Men dette høres vel kanskje ikke ut som ssd problematikk ... Den som står i er en m2 mens jeg har bare sånne sata ssd liggende ...

Lenke til kommentar

Tja, 2 core på over 80c på 70%.

Mor hadde samme problem, over 85c og hakking på youtube.

Blåste maskinen for å fjerne støv, temp etter var ca 65c.

Jeg teste med dette: http://nacl.foldingathome.org/

 

Nå har jeg installert windows på egen ny disk, og tatt ut de to diskene som sto i. 

 

Resultat:

 

maskinen startet super raskt noen ganger, før den faktisk begynte å starte om igjen 2 3 ganger igjen. Får også opp den feilmld at win ikke kunne starte Feilsøk eller start på nytt. Ikke vits å gjøre annet enn å starte på nytt nok ganger til at maskinen blir på. Og når jeg først er kommet til skrivebordet fungerer den fint å bruke de fleste gangene. Noen få ganger må den ha et par start til. 

 

Jeg har vel eliminert bort software da? Hva i allverden er det som skjer her da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...