Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bare den websida som viser deg beskjeden inne på websida... Lukk Safari, og ikke gå inn på den adressen igjen.

 

Jeg gikk inn der, og fikk en stemme som sa "critical alert from microsoft", og en passordboks. Jeg måtte faktisk lukke firefox med task manager. Nå ble jeg egentlig engstelig for at jeg fikk virus... Det var kanskje usmart av meg.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Du har ingen virus. Mest sannsynlig så er siden som du er inne på infisert. Denne popup'en er for å lure deg til å tro at du har dritt på maskina di. Så skal du ringe dette telefon nummeret, som mest sannsynlig koster deg masse penger, samt at de får navnet ditt og nummeret ditt. Så vil de forsøke å selge deg adware eller på annen måte svindle deg.

 

Dette heter sosial phising.

 

Du kan bruke antivirus på maskina di om du vil, kan da anbefale gratis versjonen av Avira antivirus. :)

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar

Command/Option Keys

 

This is arguably a little bit easier, but you won't learn anything about Terminal or UNIX.

 

Safari cannot be open for this to work. If it is open you need to quit, or force quit, before proceeding.

 

Now launch Safari again, but hold down one of the Command (the keys to the immediate left and right of the space bar, usually with an Apple icon and four leaf clover) and one of the option keys (usually beside the Command keys) while you do it.

 

If this doesn't work it is usually because of the timing. You need to be holding a Command AND Option key down before you launch Safari, and keep them pressed while it launches.

 

If you get the timing right it will open a new empty window, avoiding the site/window that was causing the problem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Ahh okey. Men når jeg lukker safari så går han inn på dette igjen. Er det en "task manager" så man kan tvinge avslutning på safari?

 

Klikk på eplet helt oppe i venstre hjørne, og velg tvungen avslutning. Der kan du velge hvilke programmer du kan tvinge en avslutning på.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...