Gå til innhold

Personangrep fra andre debattanter...


Gjest Slettet+2534

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+2534

...da mer spesifikt failern som flere ganger har kommet med personangrep av denne typen. Jeg har rapportert akkurat dette innlegget, men det ser ikke ut som at noen tar tak i det. Betyr det at jeg står fritt til å svare med samme mynt tilbake?

 

Forøvrig har jeg selv fått advarselspoeng for mindre enn det som han skriver der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Grimnir,

 

Vi har mottatt og behandlet dine rapporter, og vi har enstemmig konkludert med at innlegget ikke kan tolkes som et personangrep. Å spille dum for argumentet sin skyld er en vanlig ting, og vi ser ingen sterk antydning til noe annet enn å påpeke dette. Jeg skjønner hvorfor du reagerer på innlegget, men grunnlaget til din reaksjon krever en svak underliggende insinuering som er utenfor vår skjønnsmessige vurdering til å gripe inn.

 

Du står selvsagt fritt frem for å prøve å overbevise oss om å endre vurdering, men med det som har blitt fremlagt så er konklusjonen at vi ikke kommer til å reagere.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Takk for svar. For å ha ting på det rene: jeg spilte ikke dum. Jeg prøvde å få klarhet i hva man kan risikere å få bot for eller ikke, og hvor grensen gikk. Uansett: Da regner jeg med at det dere ikke vil si noe på det om jeg bruker samme type retorikk tilbake mot failern.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Det spørs hva hensikten med retorikken din er. Uenigheten våres ligger jo i hvorvidt dette var ment som et insinuert personangrep, så å svare med samme mynt antyder jo kanskje at du synes dette med intelligens er et reelt argument og at du vil diskutere person, når det aldri har vært noe som har blitt diskutert. Å diskutere intelligensen til meddebattanter vil jeg si er en persondiskusjon, at du tolket nevnte sak som en diskusjon av din intelligens er uheldig, men jeg har ingen grunn til å tro at det er tilfellet.

 

Ved å diskutere person så bruker du ikke samme retorikk som å påstå at noen spiller dum for argumentet sin skyld. Om innlegget gir et uttrykk for å være et personangrep så vil det reageres på. Du har selvsagt også lov til å anklage andre for "playing dumb" og gi et motsvar til anklager mot deg, men om det blir en diskusjon om intelligens, og ikke idiomet, så vil det vekke reaksjoner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Jeg ville ikke diskutere person, men det ville tydeligvis failern når han skrev "Nå trenger vi ikke gjøre oss dummere enn vi er.".

Slik jeg ser det så er det et regelrett personangrep og ren og skjær flamming å kalle andre for dum på denne måten. Det er trolling, intet mer; og det er ikke første gang han han gjør det heller. 

 

Men uansett greit at dere nå har redegjort for hvor grensen går, så kan jeg henvise tilbake til denne tråden dersom det kommer på reaksjoner på hvordan jeg svarer failern tilbake når han kommer med neste personangrep.

 

Ha en fortsatt god dag og takk igjen.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...