Jump to content
Sign in to follow this  
Neonex

Mulig kansellering av delleveranse fra forhandler

Recommended Posts

Har en liten case her.

 

Kjøpte en vare fra platekompaniet i 2016, da de hadde julekalenderen sin som var dårlig planlagt, hvor du kunne stacke rabattkoder. Har fått en ordrebekreftelse. Varene var et album til 25 kr (bare for å kjøpe en lagervare) og en forhåndsbestilling på et spill (Red dead redemption 2) som kommer nå i oktober.

 

Var sikker på at de trakk beløpet i sin helhet da jeg bestilte, fordi de sendte albumet (som var på lager) mens spillet naturligvis ville sendes senere da det ikke var utgitt enda.

 

Ser de bare trakk de 25 for cdenog det står at de vil trekke resten når det sendes (ca 350 for spillet. Frakt var gratis).

 

Problemet er at jeg har sagt opp kortet som ble brukt den gang (det er også utgått og jeg har fått nytt - det ville uansett gått ut i sept i år og spiller kommer 10. okt eller rundt der).

 

Spm mitt da er - kan jeg kreve levering? Vil de sende med en faktura er det helt ok og den kan jeg betale, men om de kansellerer fordi kortet ikke vil være mulig å trekke - kan jeg da kreve å få kjøpe varen til samme prisen, evt at jeg må legge inn en ny ordre, men hvor de kanskje ordner en eksklusiv rabattkode til den prisen eller noe slikt?

 

Ville vanligvis spurt dem, men vil ikke risikere at de bare kjører kansellering og refunderer meg 25 kr og sier at jeg må betale fullpris.

Edited by Neonex

Share this post


Link to post

Har ikke erfaring med platekompaniet når det gjelder forhåndsbestilling,
men cdon sendte meg bare en faktura pga. manglende dekning på kortet da de sendte ut forhåndsbestillingen min av Diablo 3,
fikk litt sjokk selv da jeg også trodde at de trakk hele beløpet når jeg bestillte. :)

Share this post


Link to post

Det bør ikke være noe problem å snakke med dem, det er nok større sjanse for at de kansellerer når de ikke får trukket beløpet av kortet. Det er nok flere som har gjort det samme som deg, slik at det kan hende du hjelper Platekompaniet med å oppdage ett problem de ikke viste de hadde. At flere nok har fått nye kort siden de hadde den muligheten.

Share this post


Link to post

Butikken reserverer hele beløpet på bestillingen, for å sjekke at kortet er gyldig, at du har dekning o.s.v, men de kan bare trekke beløpet på det de kan levere innen x dager.

 

Reservasjonen blir deretter opphevet på resten av beløpet, og gjort tilgjengelig på kontoen din igjen. Når de så sender resten av bestillingen, så vil resten av beløpet bli trekt.

 

Hvis kortet er utgått, kan du få problemer med levering, så beste er å si ifra, eller kanskje du kan forandre kortinfo på kontosiden hos butikken.

 

Husk også å ha dekning på konto, ihvertfall hvis det er større beløp, hvis ikke kan du risikere å få minus på konto, med de problemer det medfører, spesielt hvis du er på tur langt hjemmefra.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...