Gå til innhold

1080 til denne riggen?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vurderer å skaffe meg et nytt skjermkort, men har ikke så veldig peiling på hardware. Det jeg lurer på er egentlig tredelt.

 

For det første. Har per dags dato et 6gb geforce gtx 1060. Resten av pc'en er asus rog b350-f gaming, ryzen 5 1600x og 16gb ballistix sport lt ddr4. Vil et 1080 passe inn her? Kanskje gå for 1070 istedenfor?

 

For det andre, trenger jeg ny psu om jeg kjøper nytt grafikkort? Har 550W nå.

 

Og for det tredje. Har vært treg når det gjelder skjermer og sitter fortsatt på 2 x 60hz. Bør jeg oppgradere skjermer også, eventuelt istedenfor? Ser asus vg248qe er forholdsvis billig på komplett.

 

Takker på forhånd om noen gidder å svare :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første. Har per dags dato et 6gb geforce gtx 1060. Resten av pc'en er asus rog b350-f gaming, ryzen 5 1600x og 16gb ballistix sport lt ddr4. Vil et 1080 passe inn her? Kanskje gå for 1070 istedenfor?

 

Å oppgradere fra det du har til GTX 1070 er liten vits iallefall. nVidia skal visst komme med nye kort i september, så anbefaler deg å vente på dem. F.eks et "GTX 1170" kort når det kommer.

 

For det andre, trenger jeg ny psu om jeg kjøper nytt grafikkort? Har 550W nå.

 

Hvis den er av god kvalitet, så skal den holde. Ønsker du å bytte kan du gå for denne : Corsair RM750x (2018)

 

Angående skjerm, så synes jeg det er verdt det å bytte ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...