tommyb Skrevet 27. juli 2018 Skrevet 27. juli 2018 (endret) Minner om 5 års reklamasjonstid. Blir batteriet vesentlig dårligere enn hva som er å forvente ved normal slitasjebruk, er det bare å reklamere. Gjort dette selv ved flere tidligere anledninger uten problemer. Er ikke forventningene at batteriet skal bli ubrukelig dårlig? Poenget: hva er definert forventning, må man argumentere individuelt? Har reklamert på batteriet til en 4,5 år gammel Nexus 4 og 2 år gammel Nexus 6P, der begge reklamasjonene gikk fint (endte med å få tilbakebetalt hele kjøpesummen i begge tilfellene på grunn av for lang reperasjonstid). I dette tilfellet tappet batteriet seg unormalt raskt, og telefonen skrudde seg av ved rundt 30-40 %. Dersom alle gjorde dette, ville de måtte endret praksis. Jeg tenker at situasjonen nå kanskje er håndtert individuelt for å komme enklest mulig fra det. Argumenterer du godt og mye, er det billigere for dem å bare gi pengene tilbake. Spesielt dersom reklamasjonsretten/forventet batterilevetid kan tolkes til å skulle vare lengre enn en stor andel batterier faktisk gjør, og det blir et skjønnsspørsmål. På biler har de løst mye av dette med å faktisk spesifisere konkrete mål for hvor dårlig batteriet må bli før det regnes som et avvik, jeg vet ikke om det står noe sånt i dokumentasjonen til mobiltelefoner. Tilbake til trådstarter: Google sier det samme, U11 Life har Android One og får Android P. Endret 27. juli 2018 av tommyb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå