Gå til innhold

Støtte fra Lånekassen for å ta opp et fag og en eksamen, går det?


Anbefalte innlegg

Skal ta opp et fag og en eksamen i høst, og er litt usikker angående støtte fra Lånekassen. Får man støtte fra Lånekassen for å kun ta opp igjen fag/eksamen?

Og de fagene jeg skal ta opp er 30 stp tilsammen, det gir meg rett på 100% støtte, eller?

 

Om jeg får støtte, vil all støtten bli lån? Ettersom jeg allerede har tidligere lån på disse studiene som kan bli omgjort til stipend?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lånekassen bryr seg ikke om hvilke emner du tar, men om studiebelastningen (antall studiepoeng). Melder du deg opp til 30 studiepoeng et semester, er du fulltidsstudent i Lånekassens øyne og kan få studielån forutsatt at de andre kravene er oppfylt. Eventuell omgjøring til stipend gjøres i ettertid basert på antall studiepoeng, så om du nå henger etter og ikke tar flere poeng enn vanlig progresjon vil du fortsatt henge like langt etter hva gjelder omgjøring. Du utsetter imidlertid problemet litt, siden fristen for omgjøring er fire år fra du fikk lånet – og det er det eldste omgjøringslånet som blir omgjort til stipend først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...